Cirk La Putyka uvede další premiéru
zprávy
„Téma panenek, loutek a hraček jsem zvolil proto, že jsem se chtěl vrátit k rodinné tradici: k práci s materiálem, s objektem, s loutkou. Fascinovalo mě to, že člověk člověka napodoboval z různých důvodů od pravěku,“ říká Rostislav Novák mladší – režisér Dolls a principál Cirku La Putyka.
Z jakých úvah tvůrci vycházeli? V dětství je naším nejlepším kamarádem panenka, plyšový medvídek, vojáček ... Je pro nás klíčem do světa fantazie, oporou, když nám není dobře. Hračka je jediná, kdo nám opravdu rozumí, cestuje s námi po celém světě, je naší zpovědnicí! Skrze panenku se můžeme podívat do historie, kdy jí člověk přisuzoval nadpřirozené schopnosti a byla spojnicí mezi námi a přírodou!
Když člověk panenku začal používat jako hračku, nejprve si vystačil s jednoduchostí a náznakem, postupem času se ale snažil o stále větší preciznost a realistické napodobení člověka. Proč? Dnes už nejde jen o obraz, ale o ideál člověka. Ideál, kterého se spousta holek a kluků snaží dosáhnout. Proč? Co když se taková loutka stane náhražkou reálného partnera? 20 % mužů v Japonsku ve věku 30 - 40 let má za partnerku nafukovací pannu. Proč? Panenka jako cesta k rituálu, k přírodě? Panenka jako cesta do fantazie! Náhražka reality! Panenka jako iluze! Panenka a člověk, snad další vývojový stupeň člověka.
Choreografii k inscenaci vytvořili Josef Fruček a Linda Kapetanea, režie se ujal Rostislav Novák ml., hudbu vytvořil Jan Balcar. Účinkovat budou Bellina Sörensson, Josa Kölbel, Coline Mazurek, Valentin Verdure, Iesu Escalante a Jan Balcar. Více na www.laputyka.cz
Festival nového cirkusu Cirk-UFF se koná v Trutnově. Vybraná představení se konají v Uffu, což je unikátní polyfunkční divadelní prostor. Jedná se o stavbu s variabilní scénickou a hledištní částí, jež lze uspořádat do pěti základních variant. Během roku hostí Uffo řadu divadelních klasických i alternativních představení a jiných zajímavých akcí. Všechny důležité informace naleznete na webu www.uffo.cz. Další vystoupení se konají v šapitó u Uffa, na Krakonošově náměstí nebo na prostranství přímo před Uffem. Zdroj: Cirk-UFF
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Milan Sládek, průkopník slovenské pantomimy
zprávy -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Scales - Taneční performance, která zkoumá propojení člověka a technologií
zprávy -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 5 dny
Petr K.
To je dost trapný pokus otočit co jsem napsal přesně naruby. Realita je, že svět je přeplněn zajímavým obsahem a kdo se…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 5 dny
Roman Zotov-Mikshin
Jojo… znáte ten vtip?Starý včelař umírá a všichni blízcí jsou kolem něho a ptají se: ty jsi tak starý a moudrý, řekni…
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 5 dny
Petr K.
On tenhle pohled na kritiku občas bývá prezentován jako konec umělecké kritiky, protože krom jiného znamená, že recenze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 6 dny
Roman Zotov-Mikshin
Preference, vkus recenzenta tím pádem přináší obrovské omezení samotné kritice - dekódování umění probíhá jen skrze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 6 dny
Petr K.
Mně tahle debata přišla jako naprosto prototypická vzhledem k situaci na české současné scéně. Vzhledem k ohlasu, který…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 6 dny
Roman Zotov-Mikshin
Proč z kritiky nikdy nelze vypárat priority a preference kritika? Souhlasím, že by neměli v kritice prosakovat, ale…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr