Další baletní přenos – Don Quichotte
zprávy
Balet Don Quichotte je klenotem klasického baletního repertoáru uváděným po celém světě. Ale jeho pravý domov je v Bolšoji, kde měl světovou premiéru (roku 1869) v choreografii otce klasického baletního repertoáru Maria Petipy, z jehož odkazu vychází i choreografie přenosu Alexeje Faděječeva. Na pozadí komediálního příběhu o strastiplné, ale i komické cestě dvou milenců k sobě, se odehrává nádherný, temperamentní balet plný horkého španělského slunce podle románu Miguela Cervantese. Balet plný technických fines, jeden z celosvětově nejoblíbenějších titulů, obdoba Carmen v baletu.
Ivan Vasilijev je hvězda první velikosti nové generace. Ze všeho nejraději tančí Spartaka, již ve svých 24 letech si vysloužil pro svůj heroický maskulinní projev spojený s přesnou technikou přídomky jako „železný muž“, „nový Nurejev“, či „raketový muž“. Neméně rychle stoupá i hvězda Natalie Osipové, kterou kritika v představení hodnotí takto: "Objevila se na jevišti jako rychlá střela, která se téměř nezastavila, aby nabrala dech během dalších tří jednání. Natalia – zlobivé děvče s jiskrou v oku tančila s energií, která neznala hranic, létala přes jeviště, jako kdyby zítřek neexistoval a sázela jednu troufalou piruetu za druhou... dokonalá tanečnice," tak popsala Natálii v roli Kitri v Donu Quichottovi Debra Craine z britského deníku The Times.
Diváci přímých přenosů projektu Balet v kině měli možnost tuto dvojici vidět loni v Ostravě na historicky prvním přenosu Bolšoj baletu Plameny Paříže. Vzbudili v nich takové nadšení, že sál tleskal do rytmu, zažil ovace ve stoje a diváci čekali v euforii na poslední oponu u dveří kina.
Česká kina participující na přenosu Don Quichote:
Praha, kino Světozor: www.kinosveotozor.cz
Zlín, Vleké kino: www.velkekino.cz
Hradec Králové, Kino Centrál: www.kinocentral.cz
Olomouc, Kino Metropol: www.olomouckakina.cz
Cheb, Kino Svět: www.kinosvet.cz
Děčín, Divadlo Děčín: www.divadlodecin.cz
Jablonec nad Nisou, Kino Radnice: www.kinajablonec.cz
O projektu Balet v kině
Přímé přenosy Bolšoj baletu a Baletu Pařížské opery kombinují špičkové taneční umění s nejmodernějšími technologiemi. HD (High Definition) je akronym pro vysoké obrazové rozlišení, které svou kvalitou daleko převyšuje kvalitu formátu DVD. Zvuk je přenášen v prostorovém šestikanále 5.1. První přenos Baletu Pařižské opery se uskutečnil v prosinci 2009, první přenos Bolšoj baletu v březnu 2009. První sezóna baletních přenosů byla zahájena v červenci 2010 přenosem představení Malá tanečnice Edgara Degase z Pařížské opery. V současnosti na projektu participuje již 11 kin v České a Slovenské republice. Jsou to kina v Praze, Zlíně, Děčíně, Teplicích, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Lounech, Ostravě, Olomouci, Jablonci a Banské Bystrici. Držitelem licence na přímé přenosy z Baletu Pařížské opery a Bolšoj baletu z Moskvy do České republiky je filmová distribuční společnost Aerofilms.
DALŠÍ PROGRAM BOLŠOJ BALETU
======================
Coppélie
Choreografie: Sergej Vikarev Hudba: L. Delibes
Neděle 29. května 2011 v 16:45 (živě)
DALŠÍ PROGRAM BALETU PAŘÍŽSKÉ OPERY
======================
Coppélia
Choreografie: Patrice Bart Hudba: Léo Delibes
Pondělí 28. března 2011 v 19:30 (živě)
Děti ráje
Choreografie: José Martinez Hudba: Marc-Olivier Dupin
Sobota 9. července 2011 v 19:30 (živě)
BOLŠOJ BALET SEZÓNA 2011/2012
======================
Esmeralda (živě) (slavnostní znovuotevření Velkého divadla) Neděle 9. října 2011
Choreografie: Jurij Burlaka, Vasilij Medveděv Hudba: Cesare Pugni
Spící krasavice (živě) Neděle 20. listopadu 2011
Choreografie: Jurij Grigorovič Hudba: Petr I.Čajkovskij
Spartakus (živě) Neděle 16. prosinec 2011
Choreografie: Jurij Grigorovič Hudba: Aram Chačaturjan
Korzár (živě) Neděle 11. března 2012
Choreografie: Alexej Ratmanskij Hudba: Adolf Adam
Světlý pramen (živě) Neděle 29. dubna 2012
Choreografie: Alexej Ratmanskij, Hudba: Dimitrij Šostakovič
Raymonda (živě) Neděle 24. června 2012
Choreografie: Jurij Grigorovič Hudba: Alexandr Glazunov
Zdroj: Aerofilms
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 38 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 40 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 41 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 42 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 56 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 58 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?