![Dance with Changing Parts. Foto Vojtěch Brtnický.](/fileadmin/foto_soucasny_tanec7/Dance_with_Changing_Parts_foto_Vojtech_Brtnicky.png)
Ve své performanci nazvané Dance with Changing Parts propojují skladbu Philipa Glasse s tanečním vystoupením a live videem. Tyto tři složky koexistují ve zvláštní symbióze a vytvářejí tak originální provedení dnes už klasické a kanonické minimalistické skladby ze sedmdesátých let 20. století.
Music with Changing Parts je dílo s instrumentálně otevřenou partiturou. Skladba má repetitivní charakter typický pro ranou Glassovu tvorbu s rozpoznatelnými aditivními postupy ve smyslu přidávání nových elementů postupných proměn základních hudebních vzorců. Obsahuje improvizované pasáže sestávající z dlouhých tónů a několika částí, v nichž může nastoupit změna partu hráčů – odtud také název „changing parts“.
Cluster ensemble uvede kompozici ve složení tří elektrických varhan, flétny, klarinetu, saxofonu, elektrické kytary, analogového syntezátoru a vibrafonu. Trvání skladby se uvedení od uvedení liší, obvykle se pohybuje mezi 60 a 90 minutami. Taneční složka představení vychází z podobných principů jako partitura.
Stejně jako hudba i tanec se skládá z patternů, tedy pohybových vzorců. Choreografie Petry Fornayové je přesně daná, avšak tanečníci různě interpretují jednotlivé pohyby a každý si může zvolit, jak dlouho ve vzorcích vytrvá, ale žádný nesmí vynechat. Tělo tak, při neustálém dodržování rytmu, nabízí obrazy – tvořené jedním tanečníkem, ale taktéž tvořené ve vlnách celou skupinou. Výsledek tak závisí na schopnosti a ochotě poslouchat (se).
Hudbu a tanec doplňuje live video, jehož finální podoba vzniká vždy přímo během představení z předpřipravených fragmentů nafilmované choreografie. Tak se stává třetí vrstvou performance a do výsledného konceptu vkládá další „changing parts“.
V performance tančí Jitka Čechová, Monika Čertezni, Soňa Ferienčíková, Helena Ratajová, Michal Heriban, Lukáš Homola, Veronika Knytlová, Honza Malík, Nikola Němcová, Romana Packová, Kateřina Szymanszki, Eva Urbanová.
Trailer zde.
Zdroj: Studio ALTA
Josef Bartoš
Dobrý den, paní Rehbergerová,jak už jsem vám odepisoval na e-mail – za chybu se omlouváme a v textu (po konzultaci s…
Čarovná Girlanda – Bonbónky pro milovníky historického tance