Divadelní Flora – 15. ročník festivalu se blíží
zprávy
„Po několika letech, kdy měla Divadelní Flora každoročně svoje festivalové motto, které tematicky vymezovalo její dramaturgii, jsme od něj letos upustili a snažili se pozvat do Olomouce aktuálně nejzajímavější a nejinspirativnější tuzemské tituly – bez ohledu na žánr či téma,“ vysvětluje ředitel festivalu Petr Nerušil. 15. ročník DF tedy představí tvorbu předních českých inscenátorů (například Jana Mikuláška, Dušana Pařízka, Vladimíra Morávka, Daniela Špinara, Jiřího Pokorného, Václava Kuneše, Michaela Taranta, Jana Nebeského, Lenky Vágnerové, Jana Friče, Jiřího Havelky, Jiřího Jelínka aj.) a také mezinárodní koprodukční projekty, v nichž mají své zastoupení výrazné osobnosti či ansámbly současné české taneční scény.
Hned čtyři tituly budou na festivalu uvedeny premiérově; dva z nich budou olomoucké provenience – adaptace Vančurova románu Markéta Lazarová (v podání činoherního souboru Moravského divadla Olomouc a v režii jeho uměleckého šéfa Michaela Taranta) a Vonnegutovy Grotesky (v podání Divadla na cucky a režii hostujícího Jiřího Jelínka). „Na programu máme také dvě světové premiéry připravené speciálně pro festival: taneční duet Beyond britské choreografky Karly Shacklock v interpretaci Lucie Petrušové a Lucie Kickham, a nejnovější inscenaci Found and Lost renomované švédské tanečnice a choreografky Charlotty Öfverholm v podání Veroniky Kotlíkové a Terezy Ondrové ze souboru VerTeDance,“ představuje taneční vrcholy Flory dramaturg Jan Žůrek.
Na jevišti spolupořadatelského Moravského divadla se představí hostující soubory: progresivní scéna brněnského Národního divadla – Divadlo Reduta (Dora Viceníková: Korespondence V+W), Divadlo Komedie (Peter Handke: Spílání publiku 2010), Divadlo v Dlouhé (William Shakespeare: Macbeth), Divadlo Husa na provázku (Michail Bulgakov: Maestro a Markétka), Městské divadlo Kladno (A. P. Čechov: Racek), Dejvické divadlo (Patrick Marber: Dealer's Choice) a mezinárodní taneční skupina 420People (Affordance).
V prostorách tzv. Konviktu (Uměleckého centra UP) proběhne divadelní program DF v Divadle K3 a také v šapitó na parkánu. Vystoupí zde například Studio Damúza (Egon Tobiáš: NoD Quijote), taneční soubory VerTeDance (Found and Lost) a DOT 504 (choreografie Mah Hunt a Perfect Day), A Studio Rubín (Kabaret Hašek), Divadlo Vosto5 (nejnovější inscenace Operace: Levý hák a populární Stand'artní kabaret), královéhradecké Divadlo Dno (autorská představení Hospodin a cokoLIVE), tanečnice Karla Shacklock (Lucie Petrušová: Nobody) či improvizující skupiny O.LI.V.Y. & PRA.L.I.NY a řada dalších zajímavých hostů. Pro nejmenší diváky budou v divadelním stanu připraveny dvě pohádky.
Co dalšího Divadelní Flora nabídne?
Koncerty
V rámci hudebního programu se na nádvoří Konviktu představí polské kapely Miloopa a Kamp!, maďarská skupina Korai Öröm a slovenské Živé kvety. V Jazz Tibet Clubu proběhne výjimečná hudebně-vizuální performance Sváteční pop: audiovizuální bio/graf výtvarníka Petra Nikla a hudebníků Milana Caise, Jiřího Hradila & Ondřeje Smeykala. Na scéně v šapitó vystoupí kromě několika DJs také fenomenální maďarský klávesista Zsolt Kaltenecker s aktuálním projektem Hammondarium či formace Akne auf der Stirn.
Filmy
V souvislosti s dramaturgickou koncepcí 15. DF budou moci diváci ve filmovém sále univerzitního Konviktu zdarma zhlédnout devět projekcí (vesměs adaptací českých divadelních her vzniklých především v období před rokem 1945), včetně tří snímků mapujících filmové angažmá dvou významných osobností českého avantgardního divadla – Jiřího Voskovce a Jana Wericha (Pudr a benzin, Hej – rup!, Svět patří nám). Filmoví fajnšmekři tak budou mít jedinečnou možnost vychutnat si na filmovém plátně tituly režisérů Martina Friče, Jindřicha Honzla, Josefa Rovenského, Huga Haase, Alfréda Radoka a Václava Kršky.
Festivalové vstupenky jsou k dispozici na pokladně Moravského divadla Olomouc (tel. 585 500 500, pokladna@mdol.cz) od úterý 26. dubna. Zhruba na třetinu produkcí (dj sety v divadelním šapitó, dětská představení a kompletní filmový program) bude volný vstup. Hlavním festivalovým meeting pointem bude i letos Umělecké centrum UP Konvikt, které bude pro festivalové účely jako již tradičně výtvarně stylizováno. Design interiérů včetně exteriérových prvků má na svědomí tvůrčí skupina architektů Szymona Rozwałky, Tomáše Pejpka a Petra Jakšíka.
Oproti dříve avizovanému programovému harmonogramu došlo zatím k jediné změně:
VJ Rots předvedou svůj vizuální epilog festivalu na průčelí Moravského divadla již ve čtvrtek 19. 5. od 21:30.
Více informací o přehlídce najdete na webových stránkách www.divadelniflora.cz.
Zdroj: DF
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Milan Sládek, průkopník slovenské pantomimy
zprávy -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Scales - Taneční performance, která zkoumá propojení člověka a technologií
zprávy -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 3 dny
Petr K.
To je dost trapný pokus otočit co jsem napsal přesně naruby. Realita je, že svět je přeplněn zajímavým obsahem a kdo se…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Roman Zotov-Mikshin
Jojo… znáte ten vtip?Starý včelař umírá a všichni blízcí jsou kolem něho a ptají se: ty jsi tak starý a moudrý, řekni…
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Petr K.
On tenhle pohled na kritiku občas bývá prezentován jako konec umělecké kritiky, protože krom jiného znamená, že recenze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Roman Zotov-Mikshin
Preference, vkus recenzenta tím pádem přináší obrovské omezení samotné kritice - dekódování umění probíhá jen skrze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Petr K.
Mně tahle debata přišla jako naprosto prototypická vzhledem k situaci na české současné scéně. Vzhledem k ohlasu, který…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Roman Zotov-Mikshin
Proč z kritiky nikdy nelze vypárat priority a preference kritika? Souhlasím, že by neměli v kritice prosakovat, ale…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr