Divadlo Konvikt omezuje provoz
zprávy
„Grantové komise jsou složeny z řady nezávislých odborníků, a zatímco ta divadelní letos hodnotila festival Divadelní Flora jako vůbec nejlepší projekt, celoroční provoz Divadla Konvikt získal třetí nejlepší hodnocení mezi žadateli v oblasti tance. Je to pro nás důkaz, že svou práci děláme dobře, ale abychom ji mohli rozvíjet a projekt nestagnoval, musíme pracovat za zcela jiných podmínek,“ říká dramaturg Divadla Konvikt Jan Žůrek. V průběhu sezóny 2010 / 2011 došlo k významným změnám v prostorách Uměleckého centra Univerzity Palackého, které svou budovu na víkendy uzavírá v rámci šetřících opatření. Vzhledem k šíři aktivit a potřebě stálé kontinuity se ukázalo, že daný stav není udržitelný. V prostorách Divadla K3 probíhá spektrum dalších studentských a kulturních aktivit a s postupným omezováním provozu se pro všechny z nich nenajde dostatečné množství volných termínů. Stávající stav znamená postupné utlumení programu, což se dotkne nejen Divadla na cucky. Omezena je také dramaturgie hostujících souborů a mnohé kulturní projekty se přesouvají do divadelního šapitó Kiosek, které bude postaveno na parkánu UC UP. Tam bude soustředěn také cyklus hudebních koncertů Open Konvikt. „Proces zkoušení divadelní inscenace je časově nejnáročnější a za stávajícího stavu není možné v prostorách Divadla K3 intenzivně pracovat. Režisér Jiří Jelínek připravuje inscenaci Groteska pro divadelní šapitó a tam proběhne také dvouměsíční hudební maraton Open Konvikt. Snažíme se ve složité situaci využít alespoň parkán a náš divadelní stan,“ doplňuje dramaturgyně Divadla na cucky, Dominika Šindelková. Realizace kulturních aktivit mimo domácí prostředí UC UP není pro DK úplnou novinkou. Pro plnohodnotné pokračování a rozvíjení projektu DK je však nezbytné získat těžiště a vlastní prostor. Bez kýžené kontinuity a srůstání s domácí scénou aktivity nezávislé produkční jednotky ztrácejí smysl. Do konce sezóny 2010 / 2011 bude provoz omezen a cílem dvanáctičlenného organizačního týmu bude hledat nový prostor. „Chceme v příštích měsících realizovat jen nejdůležitější z našich projektů na co nejvyšší úrovni. V dalších týdnech budeme hledat prostor, kde zahájíme příští sezónu. Pokud se nám to nepodaří, pokračovat budeme jen ve zlomku našeho programu a část z nás zřejmě definitivně opustí Olomouc,“ říká Jan Žůrek. Mezi nejdůležitější aktivity organizace patří mezinárodní festival Divadelní Flora, přehlídky Velká inventura a Týden improvizace, či spolupráce s festivalem Tanec Praha. Pravidelná dramaturgie DK se soustředí do několika klíčových linií a v roce 2010 všechny z nich zaznamenaly značný rozvoj a úspěch. DK je v celorepublikovém kontextu příznivě hodnoceno za podporu soudobé alternativní tvorby, jeho dramaturgie nabízí pestrou paletu soudobého tance, činoherního divadla i mezidruhově rozptýlených projektů v podání českých i zahraničních umělců. V průběhu roku 2010 zde bylo uvedeno široké spektrum žánrově rozličných produkcí z České republiky i ze zahraničí. Patří mezi ně české skupiny VerTeDance, ME-SA, Nanohach, Handa Gote, slovenští Debris Company, Študio tanca Banská Bystrica, belgičtí Cie Giolisu, japonský tanečník Ryuzo Fukuhara a další.
V koncepci sdružení nechybí ani vzdělávací workshopy. DK v roce 2010 nabídlo taneční workshopy Hany Košíkové a Věry Ondrašíkové, diskuze s umělci po představeních a nový projekt Svět divadelní režie, který bude s roční periodicitou představovat klíčové osobnosti české divadelní režie. Pro aktivity DK je zásadní také spolupráce s podobně dramaturgicky orientovanými partnery v ČR i zahraničí. Vzhledem k finančním nákladům spojeným s hostováním souborů se DK snaží připravovat pro umělce turné, v rámci nichž vystupují také v jiných městech, čímž se snižují celkové náklady. Mezi klíčové partnery patří především slovenská Stanica – Žilina, ostravská Stará aréna a nezisková organizace Nová síť. Spolupráce probíhá také na úrovni výměny zkušeností a dalšího vzdělávání kulturních manažerů. DK spolupracuje také s Divadlem Husa na provázku a Divadlem Petra Bezruče, na jejichž scénách pravidelně vystupuje Divadlo na cucky. Zdroj: Divadlo Konvikt
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Taneční konzervatoř hlavního města Prahy má nové pedagogy
zprávy -
Nominace na Ceny Thálie 2024
zprávy -
Zemřela Michaela DePrince, tanečnici bylo 29 let
zprávy -
Y/why – Poslední dílo z Kunešova triptychu se bere příliš vážně
recenze -
Děti U: Multižánrová procházka odkryje témata paliativní péče a ztráty v netradiční umělecké formě
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
včera
Adéla
Byla jsem na přestavění R.I.E. a byla jsem naprosto nadšená, proto jsem i nadšení očekávala od Hey, Earth! Omlouvám se…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 3 dny
Divak hey earth
Naprosto nerozumim co je tohleto ale nejenom ze je to ztrata casu ale jeste vas to stoji penize prosim nechodte na to…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 3 dny
Maximalismus
Taneční obor střední odborné školy ad hoc Pražská taneční konzervatoř může slavit pouze desetileté výročí…Vedoucí Pražské taneční konzervatoře Bayerová o otevřenosti a tvorbě bezpečného prostředí: „Děti musí do školy chodit rády“
před 30 dny
mar
Až meditativní zážitek s minimalistickým výtvarným pojetím hry světla a stínu. Úžasné akrobatické výkony - první…Thin Skin – Křehkost kovových prutů
před 37 dny
Jan Klen
Ano, změna je dobrá, když se ví proč, co se očekává a co je možné a co je nadále jen ve vizích přacích. Asi je dobré to…Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
před 41 dny
Josef Bartoš
Vážený pane Nagele, děkujeme za upřesnění, v textu jsme upravili.J. Bartoš
Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
Jana Bohutínská
Děkuji za moc pěkný text a rekapitulaci. Považuji za štěstí, že jsem mohla Děrevo a TNF v Praze zažít. Byla jsem…Odešla statečná Sibiřanka, Irina Andreeva