DOT504 a Teatr Novogo Fronta uvádí novou inscenaci Manson
zprávy
Inscenace je inspirovaná kontroverzní postavou. Je Manson Šílenec nebo vysoce inteligentní manipulátor?, kladou si tvůrci otázku. I po třiceti letech je Charles Manson ve středu pozornosti. Sám sebe označuje za zákeřného zlého člověka, ale i v roce 2012 se chystá podat žádost o podmínečné propuštění na svobodu. Co se odehrává v hlavě tohoto člověka? Dodnes mu nebyl dokázán žádný ze zrůdných zločinů kromě padělání kreditních karet a krádeží aut. Tančí před kamerami, poskytuje rozhovory jak časopisům, tak televizím. Pro mnoho lidí je to kultovní vůdce, pro jiné obyčejný vrah, který nestojí ani za zmínku a je lépe ho vymazat ze světa. Co si o něm myslí pozůstalí obětí, které nechal bez milosti popravit? Má svědomí? Je vůbec možné zlo potrestat, zavřít do vězení? Existuje pokání, které by smylo takovou hrůzu nad kterou zůstává rozum stát? Toto jsou otázky, které čekají na odpovědi. Kde však tyto odpovědi hledat?
Režie inscenace se ujal Aleš Janák, účinkuje soubor DOT504 (Lenka Vágnerová, Pavel Mašek) a Irina Andrejeva z Teatra Novogo Fronta. Aleš Janák je profesí Režisér, performer a pedagog. Je jedním z vedoucích a zakládajících osobností souboru Teatr Novogo Fronta. Vystudoval DAMU. Teatr Novogo Fronta pochází ze St. Peterburgu v Rusku, kde byla tato divadelní společnost založena v roce 1993.
Lenka Vágnerová studovala taneční pedagogiku na Hudební akademii múzických umění v Praze (HAMU), v současné době je členkou souboru DOT504, účinkuje též v inscenaci La Putyka souboru Cirk La Putyka a ve francouzském souboru Brumachon-Lamarche CCNN v Nantes. Získala ocenění za interpretaci na festivalu Tanec Praha 2005, Nokia Dance Award 2003, nominaci na Cenu Thálie v roce 2003 , 2005 a 2010. Jako choreografka vytvořila pro taneční soubor DOT504 inscenace Mah Hunt, která získala cenu diváka na České taneční platformě 2011, Perfektní den a starší Proposition. Vytvořila i řadu choreografíí a pohybových spoluprací pro činoherní divadla.
Pavel Mašek vystudoval sociální a kulturní antropologii na Filosofické fakultě Západočeské univerzity v Plzni. Jako tanečník spolupracoval s Jozefem Fručkem a Lindou Kapetaneou, Thomasem Steyaertem, Antonem Lachkým, s maďarským choreografem Puttó – Isztvan Juhos, s Liz King, se skupinou nového cirkusu Cirk La Putyka a dalšími. Věnoval se capoeiře pod vedením profesora Pacocy. Pavel byl nominován na cenu za nejlepšího tanečníka roku 2009, v rámci festivalu Tanec Praha a v roce 2011 na festivalu Česká taneční platforma.
Irina Andreeva (RU) je jedna ze dvou zakládajících a stálých členů divadelního souboru Teatr Novogo Fronta. Spolupracovala se soubory Do-Theatre, Derevo, Nude Ants. Od roku 1999 se věnuje také vedení workshopů fyzického divadla Underground Rivers v Praze, Bologne, Amsterdamu, Berlíně (Mime Centrum / Die Etage), Philadelphii, New Yorku. Zdroj: NoD
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 40 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 42 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 43 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 44 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 58 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 60 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?