Duo Rootlessroot představí svou sólovou tvorbu na Jatkách78
zprávy
Pražské publikum zná dvojici Rootlessroot jako autory choreografie k inscenaci souboru DOT504 Collective Loss of Memory, které na letošní Taneční platformě získalo ocenění Taneční inscenaci roku 2014 i Cenu diváků. S Cirkem La Putyka spolupracovali na představení Dolls, které letos mimo jiné reprezentovalo české divadlo na Fringe Festivalu v Edinburghu.
„Ačkoli jsou Rootlessroot v poslední době snad nejvyhledávanější choreograficko-autorskou dvojicí, jejich sólová tvorba není u nás příliš známá. W Memorabilia s podtitulem Phaedra’s Laboratory byla zatím k vidění pouze jednou v rámci Festival Spectaculare na začátku letošního roku, Endless Composition se představuje v Praze vůbec poprvé,“ dodávají zástupci uměleckého prostoru Jatka78.
W Memorabilia (Phaedra’s Laboratory) je představení na téma ženství, na které autoři nahlížejí prostřednictvím svých představ o utrpení těla a tragických hrdinek – Faidry, Médeii a Pásifaé. „Hlavní osou je zkoumání lidských emocí, tajné touhy vyjádřené skrze tělo. Představení je ekvivalentem neustále přetvářeného, surového výkresu. Stejně jako slovo laboratoř, které v názvu zdůrazňuje proces, spíše než konečný produkt. Scéna je naplněna materiálem, který je tvarován a následně ničen, lidské tělo je vnímáno také jako materiál či pohybující se socha,“ vysvětlují autoři.
V Endless Composition vedle Fručka účinkuje 30 dvoumetrových dřevěných trámů vážících 50 - 70 kilogramů. Jde o pětihodinovou živou instalaci, kontinuální konstrukci a dekonstrukci. Než divák stačí identifikovat nebo ohodnotit, co vzniklo, je to před jeho očima změněno a přetvořeno v něco nového. Diváci mohou libovolně přicházet a odcházet z místa produkce. Představení probíhá v takzvané Skleněnce, prosklené hale 11a v areálu Pražské tržnice vedle Jatek78. Toto představení se koná ve spolupráci s festivalem Next Wave. Se vstupenkou na představení W Memorabilia mohou diváci na libovolně dlouhou dobu navštívit také instalaci Jozefa Fručka.
Více informací a vstupenky: www.jatka78.cz
Zdroj: Jatka78
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Milan Sládek, průkopník slovenské pantomimy
zprávy -
Scales - Taneční performance, která zkoumá propojení člověka a technologií
zprávy -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
včera
pierrot_le_fou
Romane, moc díky za tu první reakci. Cením si na ní zejména toho, že se pokouší otevřít prostor k rozmluvě o věci jako…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 7 dny
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 7 dny
Petr K.
To je dost trapný pokus otočit co jsem napsal přesně naruby. Realita je, že svět je přeplněn zajímavým obsahem a kdo se…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 7 dny
Roman Zotov-Mikshin
Jojo… znáte ten vtip?Starý včelař umírá a všichni blízcí jsou kolem něho a ptají se: ty jsi tak starý a moudrý, řekni…
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 7 dny
Petr K.
On tenhle pohled na kritiku občas bývá prezentován jako konec umělecké kritiky, protože krom jiného znamená, že recenze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 8 dny
Roman Zotov-Mikshin
Preference, vkus recenzenta tím pádem přináší obrovské omezení samotné kritice - dekódování umění probíhá jen skrze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Hana Polanská
Je škoda, že v článku není uvedeno, kdo za tím štěstím, že máme Hamiltona (a nejen jeho, ale i další dědice a ikony…Jakákoli jedinečnost. Julyen Hamilton zase v Praze