Festival Bazaar odstartuje v březnu v divadle Alfred ve dvoře
zprávy
Festival zahájí ve středu 18. března představení rusko-rakouského performera Olega Soulimenka Old Chaos, New Order pátrající po vlastní identitě umění „východní Evropy”, které se tradičně tvoří v kontextech dominantní západní kultury. Vrcholem festivalu bude Sobotní Bazaar, na němž se v rámci komplexní scénické instalace v průběhu několika hodin představí v krátkých ukázkách výzkumná díla všech umělců zapojených do projektu Identity.Move! Festival Bazaar pak završí novinka slovenského choreografa a tanečníka Petera Šavela Bakkheia – taneční představení o lidské samotě a neschopnosti navázat skutečně blízký vztah. Inscenace byla zařazena do prestižního výběru TOP 20 Priority Companies sítě Aerowaves pro rok 2015.
A čím je festival v programu kulturně bohaté Prahy zajímavý? „Východní a střední Evropa je oblastí, kde komunita nezávislých tvůrců v současnosti opět objevuje možnosti a potenciál vzájemné spolupráce. To je podstatným impulsem pro několik desítek spolupracujících umělců a odborníků, stejně jako příležitostí pro české a mezinárodní publikum. Festival Bazaar představí nejen výjimečné osobnosti na poli inovací, kreativity a uměleckého výzkumu východního pásu Evropy, ale umožní nám ocitnout se doslova ve víru dění – těším se, že se divák stane svědkem tvůrčích procesů, které reflektují změny ve společnosti i proměny naší identity,“ vysvětluje ředitel divadla Alfred ve dvoře a pražský kurátor projektu Ewan McLaren.
Mezi umělci nalezneme i dvě česká jména – svůj výzkum na festivalu představí performerek Halka Třešňáková a divadelní režisérka Petra Tejnorová, která v rámci tohoto projektu spolupracovala se slovenským tanečníkem Jarem Viňarským. „Zaujalo mě, že se projektu účastní lidé různého věku ze čtrnácti zemí a že se na téma identity dívají jako na dialog, stejně jako to, že projekt poskytuje čas na výzkum. V posledních letech jsou peníze na tvorbu tak malé, že se už od začátku musím soustředit na realizaci a všechno směřuji k „produktu“. Kdežto tentokrát mám šanci se na téma identity podívat z různých stran,“ vysvětluje Halka Třešňáková.
Projekt Identity.Move!, v jehož rámci se festival koná, je mezinárodní platformou pro podporu teoretického a uměleckého výzkumu identity na poli současného tanečního a pohybového umění a performance. Jedná se o dvouletý projekt podpořený z fondu EU Culture, jehož hlavními koordinátory jsou Goethe Institut ve Varšavě, občanské sdružení Motus / Divadlo Alfred ve dvoře v Praze, Centre for Culture v Lublinu a State School of Dance v Aténách. Zdroj: divadlo Alfred ve dvoře
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle opouštějí divadlo PONEC
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 42 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 44 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 45 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 46 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 60 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 62 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?