Festival Bazaar odstartuje v březnu v divadle Alfred ve dvoře
zprávy
Festival zahájí ve středu 18. března představení rusko-rakouského performera Olega Soulimenka Old Chaos, New Order pátrající po vlastní identitě umění „východní Evropy”, které se tradičně tvoří v kontextech dominantní západní kultury. Vrcholem festivalu bude Sobotní Bazaar, na němž se v rámci komplexní scénické instalace v průběhu několika hodin představí v krátkých ukázkách výzkumná díla všech umělců zapojených do projektu Identity.Move! Festival Bazaar pak završí novinka slovenského choreografa a tanečníka Petera Šavela Bakkheia – taneční představení o lidské samotě a neschopnosti navázat skutečně blízký vztah. Inscenace byla zařazena do prestižního výběru TOP 20 Priority Companies sítě Aerowaves pro rok 2015.
A čím je festival v programu kulturně bohaté Prahy zajímavý? „Východní a střední Evropa je oblastí, kde komunita nezávislých tvůrců v současnosti opět objevuje možnosti a potenciál vzájemné spolupráce. To je podstatným impulsem pro několik desítek spolupracujících umělců a odborníků, stejně jako příležitostí pro české a mezinárodní publikum. Festival Bazaar představí nejen výjimečné osobnosti na poli inovací, kreativity a uměleckého výzkumu východního pásu Evropy, ale umožní nám ocitnout se doslova ve víru dění – těším se, že se divák stane svědkem tvůrčích procesů, které reflektují změny ve společnosti i proměny naší identity,“ vysvětluje ředitel divadla Alfred ve dvoře a pražský kurátor projektu Ewan McLaren.
Mezi umělci nalezneme i dvě česká jména – svůj výzkum na festivalu představí performerek Halka Třešňáková a divadelní režisérka Petra Tejnorová, která v rámci tohoto projektu spolupracovala se slovenským tanečníkem Jarem Viňarským. „Zaujalo mě, že se projektu účastní lidé různého věku ze čtrnácti zemí a že se na téma identity dívají jako na dialog, stejně jako to, že projekt poskytuje čas na výzkum. V posledních letech jsou peníze na tvorbu tak malé, že se už od začátku musím soustředit na realizaci a všechno směřuji k „produktu“. Kdežto tentokrát mám šanci se na téma identity podívat z různých stran,“ vysvětluje Halka Třešňáková.
Projekt Identity.Move!, v jehož rámci se festival koná, je mezinárodní platformou pro podporu teoretického a uměleckého výzkumu identity na poli současného tanečního a pohybového umění a performance. Jedná se o dvouletý projekt podpořený z fondu EU Culture, jehož hlavními koordinátory jsou Goethe Institut ve Varšavě, občanské sdružení Motus / Divadlo Alfred ve dvoře v Praze, Centre for Culture v Lublinu a State School of Dance v Aténách. Zdroj: divadlo Alfred ve dvoře
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Taneční konzervatoř hlavního města Prahy má nové pedagogy
zprávy -
Zemřela Michaela DePrince, tanečnici bylo 29 let
zprávy -
Laureáti Cen Thálie 2024
zprávy -
Děti U: Multižánrová procházka odkryje témata paliativní péče a ztráty v netradiční umělecké formě
zprávy -
Y/why – Poslední dílo z Kunešova triptychu se bere příliš vážně
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 5 dny
Jana Bohutínská
Děkuji za moc pěkný text a rekapitulaci. Považuji za štěstí, že jsem mohla Děrevo a TNF v Praze zažít. Byla jsem…Odešla statečná Sibiřanka, Irina Andreeva
před 5 dny
Adéla
Byla jsem na přestavění R.I.E. a byla jsem naprosto nadšená, proto jsem i nadšení očekávala od Hey, Earth! Omlouvám se…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 7 dny
Divak hey earth
Naprosto nerozumim co je tohleto ale nejenom ze je to ztrata casu ale jeste vas to stoji penize prosim nechodte na to…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 7 dny
Maximalismus
Taneční obor střední odborné školy ad hoc Pražská taneční konzervatoř může slavit pouze desetileté výročí…Vedoucí Pražské taneční konzervatoře Bayerová o otevřenosti a tvorbě bezpečného prostředí: „Děti musí do školy chodit rády“
před 34 dny
mar
Až meditativní zážitek s minimalistickým výtvarným pojetím hry světla a stínu. Úžasné akrobatické výkony - první…Thin Skin – Křehkost kovových prutů
před 41 dny
Jan Klen
Ano, změna je dobrá, když se ví proč, co se očekává a co je možné a co je nadále jen ve vizích přacích. Asi je dobré to…Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
Eliška Brtnická
Děkujeme, to nás moc těší!Thin Skin – Křehkost kovových prutů