Festival Cirkopolis začíná 14. února
zprávy
„Letošní festival jsme museli na poslední chvíli oproti loňsku programově osekat z finančních důvodů, ale držíme si nejvyšší laťku co do umělecké kvality, a chceme festival udržet do dalších let. Opět svoji dramaturgii zaměřujeme na přesahové inscenace, které mají silnou ruku autora. Chceme divákům nabídnout trochu jiný pohled na cirkusovou tvorbu, než na jakou jsou zvyklí.“ říká Šárka Maršíková, ředitelka centra pro nový cirkus CIRQUEON, který spolu s Palácem Akropolis festival pořádá.
„Oproti minulému roku jsme obdrželi o půl milionu méně na dotacích a to se muselo nějakým způsobem odrazit i na výsledném programu. Museli jsme na poslední chvíli zrušit některá představení a s půlročním předstihem připravované projekty. Přesto jsem nenapravitelný optimista a věřím, že příští rok se uskuteční v plné parádě,“ komentuje situaci Petr Boháč, divadelní dramaturg Paláce Akropolis.
Belgický soubor Compagnie EaEo, jedno z nejvýraznějších žonglérských uskupení v Evropě, zahájí festival svým představením All the fun. Soubor ve své tvorbě vychází z čistě žonglérských technik, hraje si s rytmem, rychlostí, výkonností, letem i pádem. Pro představení All the fun přizvali dámskou žonglérku původem z Izraele, která doplní čtyři belgické žongléry ve hře snažící se „najít odpověď na existenciální otázky života pomocí průmyslově vyráběných plastových předmětů. EaEo mají nepopsatelný smysl pro humor a to je hnacím motorem veškeré jejich tvorby. All the fun vtáhne diváka do dění i díky zrušení bariéry jeviště – hlediště. Diváci sedí v kruhu okolo manéže, ve které se představení odehrává. Výrazným prvkem je také autorská hudba minimalistického skladatele Davida Maillarda,“ dodává Šárka Maršíková.
Sanja Kosonen a vzdušná akrobatka Elici Abonce Muhonen vytvořily představení Capilotractées, které je založené na starobylé cirkusové technice „hair-hanging“. „A představení pro představu o vlasech je. Finsko-francouzské duo vytvořilo velmi něžné, zdánlivě jednoduché a velmi působivé představení, které doslova obletělo svět a uchvátilo diváky v mnoha známých a prestižních divadlech a festivalech,“ dodávají organizátoři festivalu.
Ve stejném období se paralelně v Praze v produkci La Fabriky objeví sólové představení s názvem Leo, které před čtyřmi lety uspělo na Mezinárodním festivalu Fringe Edinburgh a odvezlo si z něj mimo jiné cenu The Scotsman Fringe First Award. Leo je rodinné představení, zpochybňující náš pocit gravitace a reality díky souhře akrobatického výkonu a high-tech videoprojekci.
Festival zakončí 19. února 2016 večer věnovaný novocirkusové tvorbě v České republice. CZECHPOINT nabídne prezentace celkem deseti inscenačních projektů, které budou mít v roce 2016 premiéru. Na úplný závěr festivalu nabídne divákům celovečerní sólové představení Elišky Brtnické Enola. „Toto je nová dramaturgická linie festivalu. Záměrem je zviditelnit českou nezávislou scénu, zprostředkovat setkání mezi českými umělci a promotéry nejen z ČR, ale i ze zahraničí. Chceme také prezentovat jedno celovečerní české představení, které má potenciál skutečně dobýt evropské scény – v letošním roce jsme vybrali projekt Enola. Vznik tohoto sólového představení Elišky Brtnické a Cirkusu Mlejn sleduji dlouhodobě. Eliška je bezpochyby nejlepší českou akrobatkou na hrazdě a má obrovský tvůrčí potenciál. Uvedením představení v programu chceme upozornit na tuto kvalitu a doufáme, že získá srdce diváků i promotérů,“ doplňuje Šárka Maršíková, ředitelka CIRQUEONu.
Celkový program a veškeré informace najdou zájemci na webových stránkách www.cirkopolis.cz.
Vstupenky jsou v prodeji v kavárně Paláce Akropolis a v síti GOOUT. Představení Leo je možné zakoupit na pokladně divadla La Fabrika.
Zdroj: Palác Akropolis
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 15 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 16 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 17 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 31 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 33 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
před 52 dny
Josef Bartoš
Reakce Úřadu vlády České republiky na naši výzvu:Vážený pane doktore,
z pověření Kabinetu předsedy vlády reaguji na…
Taneční aktuality iniciují otevřenou výzvu za manželství pro všechny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí