Festival Nové Evropy 2011 – Cena Jarmily Jeřábkové
zprávy
Soutěž je určena mladým profesionálním choreografům do 35 let ze zemí střední a východní Evropy. Vybraní tvůrci uvedou během soutěže a festivalu dvě choreografie, se kterými budou soutěžit o Cenu Jarmily Jeřábkové: dílo, na základě kterého byli pozváni do finále a svou novou choreografii, inspirovanou hudbou českého skladatele Lukáše Matouška.
Zájemce o účast na festivalu zašle do 15. 5. 2011 videonahrávku svého díla na níže uvedenou adresu.
Dílo musí splňovat následující parametry:
žánr: tanec, taneční divadlo
délka: 8 – 20 minut
maximální počet interpretů: 5
první uvedení v letech 2010–2011, případně nebylo dosud uvedeno
technické parametry Divadla Duncan Centre musí umožňovat uvedení díla, (viz Technické informace na www.cjj.ecn.cz)
Vybraní tvůrci budou do 30. 5. 2011 vyzváni, aby vytvořili choreografii na jedno z děl skladatele Lukáše Matouška. Skladby, ze kterých si choreografové mohou vybrat, budou od 25. 5. 2011 k dispozici na adrese www.cjj.ecn.cz v sekci Hudba ke stažení, nebo budou na požádání dodány pořadatelem.
Nově vytvořené dílo musí splňovat výše uvedené parametry a jeho videonahrávka musí být zaslána do 30. 9. 2011 na níže uvedenou adresu. Nově vytvořená choreografie bude uvedena v soutěži v rámci festivalu spolu s přihlášeným dílem.
Mezinárodní porota, kterou tvoří vedle zakladatelky festivalu Evy Blažíčkové publicistka Nina Vangeli, Michel Vincenot z Francie, John Ashford z legendárního londýnského divadla The Place a český rodák a blízký spolupracovník Piny Bausch Jan Minařík, vybere během festivalových představení až tři díla, která budou oceněna Cenou Jarmily Jeřábkové v celkové výši max. 130 000 Kč, které jsou vázány použitím poloviny finančních prostředků na uvedení nového projektu. Premiéry nových tanečních projektů oceněných choreografů budou prezentovány v Divadle Duncan Centre u příležitosti zahájení dalšího ročníku festivalu v roce 2012.
KONTAKT Festival Nové Evropy
Konzervatoř Duncan centre
Branická 41, 147 00 Praha 4
Česká Republika
Tel: +420 244 461 810
Fax: +420 244 462 354
E-mail: produkcedc@duncanct.cz Více informací o festivalu najdete na www.cjj.ecn.cz Více informací o Konzervatoři a Divadle Duncan Centre zde http:// www.duncanct.cz
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Milan Sládek, průkopník slovenské pantomimy
zprávy -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
recenze -
Scales - Taneční performance, která zkoumá propojení člověka a technologií
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 2 dny
Petr K.
To je dost trapný pokus otočit co jsem napsal přesně naruby. Realita je, že svět je přeplněn zajímavým obsahem a kdo se…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 2 dny
Roman Zotov-Mikshin
Jojo… znáte ten vtip?Starý včelař umírá a všichni blízcí jsou kolem něho a ptají se: ty jsi tak starý a moudrý, řekni…
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 2 dny
Petr K.
On tenhle pohled na kritiku občas bývá prezentován jako konec umělecké kritiky, protože krom jiného znamená, že recenze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Roman Zotov-Mikshin
Preference, vkus recenzenta tím pádem přináší obrovské omezení samotné kritice - dekódování umění probíhá jen skrze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Petr K.
Mně tahle debata přišla jako naprosto prototypická vzhledem k situaci na české současné scéně. Vzhledem k ohlasu, který…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Roman Zotov-Mikshin
Proč z kritiky nikdy nelze vypárat priority a preference kritika? Souhlasím, že by neměli v kritice prosakovat, ale…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr