Festival Nové Evropy 2017 a Cena Jarmily Jeřábkové
zprávy
Slavnostní zahajovací představení 15. ročníku mezinárodního Festivalu Nové Evropy představí laureáty Ceny Jarmily Jeřábkové v letech 1999–2015. V tomto večeru budou uvedena díla Kristýny L. Bokové, Petry P. Půčikové, Lenky K. Bartůňkové, Ingy Mikshiny, Marty Ladjanski a Jara Viňarského. Druhý den bude následovat koncert z děl skladatelů, kteří byli hudebními osobnostmi v průběhu Ceny Jarmily Jeřábkové – Ivana Loudová, Aleš Březina, Marek Kopelent, Kryštof Mařatka, Martin Smolka.
V prvním soutěžním večeru uvedou vybraní finalisté před publikem a před porotou své volné choreografické práce. Představí se Cansu Ergin (Turecko), Rita Gobi (Maďarsko), Tina Breiova (Arménie/ČR), Johana Pockova (ČR), Lior Lazarof (Maďarsko/Israel), Dmitrij Gaitjukevichs (Lotyšsko), Sára Koluchová (ČR). Program následujícího dne je vyhrazen choreografiím, které vybraní finalisté vytvořili na některou z kompozic Aleše Březiny, skladatele ročníku 2017.
Na závěr organizátoři připravili oslavy 140. výročí narození Isadory Duncan, připomínku 25. výročí založení Konzervatoře Duncan Centre a představení vítězných choreografií laureátů CJJ 2017. Na konec pak rozezní vzducholoď Gulliver Mysterium času Miloslava Kabeláče v tanečním ztvárnění Dagmar Chaloupkové.
„Choreografická soutěž Cena Jarmily Jeřábkové se postupně stává přirozenou středoevropskou platformou pro vyměňování uměleckých zkušeností a tvůrčích přístupů mladých choreografů a tanečníků z oblasti současného tance a tanečního divadla a je inspirací nejen pro ně, ale i pro veřejnost, která má možnost jejich práce posuzovat. Festival Nové Evropy, který soutěž rámuje, nabízí divácké veřejnosti možnost seznámit se s tvorbou a uměleckými trendy zemí východní Evropy, tvůrcům pak možnost reprezentativního uvedení jejich děl před pražským publikem a na zahraničním turné,“ uzavírají organizátoři.
Více informací zde.
Zdroj: Duncan Institut
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 35 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 37 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 38 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 39 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 53 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 55 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?