Festival Nultý bod otevírá program představením v neobvyklém spojení demence a baletu
zprávy
Helena Waldmann stojí za představením Revolver Besorgen (Obstarej si revolver), ve kterém exceluje tanečnice Brit Rodemund. Groteskní a humorné představení spojené s tématem demence a baletu objevně připomíná, že zapomínání může být pozitivně osvobozující schopnost lidského rozumu poskytující případné štěstí. „Nultý bod je místo nulového pohybu a zároveň v něm nelze setrvávat. Z Nultého bodu všechen pohyb vychází, jako je to na grafu. Všechny osy se v něm nakonec setkají,“ vysvětluje název dnes již v Praze zabydleného festivalu fyzického a tanečního divadla jeho umělecký šéf Petr Boháč a dodává: „Letošní ročník ale není jen o pohybu těla. Je o pohybu mysli, o pohybu informací, ale také o vjemech a myšlenkách, které s námi smýkají ze strany na stranu.“
Právě pohybu informací se věnuje interaktivní site-specific hra z dílny inovativního německého souboru LIGNA. Její návštěvníci (a zároveň aktéři) dostanou po vstupu do nákupního centra PALLADIUM každý telefon se sluchátky. Stanou se tak loutkami v přesně připraveném scénáři, který jim umožní poznat jaké je to být „neviditelný“ uprostřed nákupního davu. A co ostatní návštěvníci nákupního centra? Ti ani nebudou tušit, co se kolem nich odehrává. Stejně tak jako každý z nás netuší, kde všude kolují naše osobní informace (nejenom telefony, adresy, emaily, čísla občanek ale i složení našeho nákupního košíku). A proč vlastně máme v postmoderní společnosti touhu neustále vytvářet a zdokonalovat systémy kontroly nad námi samotnými?
„Představte si herce, jako loutku. Zpoza vaší hlavy, z prostoru zvukaře se najednou začne linout hudba. Elektronická hudba. Ve skutečnosti tam stojí deejay a hraje spontánní set. A najednou se podle hudby a projekce začíná hýbat i Radim Vizváry. Nechává se tak ovládat nejenom hudbou a světlem, ale i vlastními vnitřními pocity. Představení Uter Que je totiž jeho osobním coming outem. Máte někdy pocit, že byste chtěli váš život přetočit o pár taktů zpátky?,“ láká popis další inscenace. Na programu Nultého bodu se rovněž objeví divácky oceňované představení Krevety á la Indigo z dílny Spitfire Company nebo performance The Body Present, která vznikla v tvůrčím triu Lucie Ferenczové, Jindřišky Křivánkové a Jany Kozubkové. Program zakončí v sobotu 19. 7. večer Mladé krve v pohybu, prezentace s festivalem souběžně probíhajících workshopů Performing Arts for the Future.
Festival Nultý bod se letos koná nejenom v Divadle v Celetné, ale zavítá i do divadla Ponec a do nákupního centra PALLADIUM. Probíhá od 14. do 19. července 2014 a kompletní program naleznete na www.nultybod.cz.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 33 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 35 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 36 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 37 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 51 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 53 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?