Festival Spectaculare uvítá i RootlessRoot Company
zprávy
V rámci druhého ročníku vystoupí francouzsko-belgický snový, elektroakustický hudebník a zpěvák Sylvain Chauveau, zakladatelka Hidden Orchestra, britská klavíristka a houslistka Poppy Ackroyd, v nezvyklém prostředí Planetária Praha jedna z největších legend ambientní hudby, norský Biosphere, dále křehká belgická folkově-ambientní písničkářka Chantal Acda, pařížský skladatel a pianista Quentin Sirjacq, britský producent Throwing Snow spojující klubové rytmy s postrockem a folkem, dále hlavní postavy zvukově avantgardního australského vydavatelství Room40 Lawrence English, John Chantler a Heinz Riegler, zástupci berlínského labelu Monkeytown Alex Banks a Dark Sky hrající inovativní elektroniku na pomezí taneční a experimentální hudby, německý beatmaker Kalipo, veterán post-dubstepové scény Synkro z Manchesteru a finské minimalistické dark popové duo Femme En Fourrure. Festival zakončí německá formace Brandt Brauer Frick, která svými naživo hranými klubovými groovy hledá duši ve strojovém rytmu techna. Z českých umělců se na Festivalu Spectaculare představí v sólo projektech Lenka Dusilová a Beata Hlavenková a dále i Clarinet Factory, Orlak či Zabelov Group. Koncert Sylvaina Chauveau v Chrámu U Salvátora doplní hudebně-vizuální projekt Hudba z ticha – Clarinet Factory, Alana Vitouše a Petra Nikla. Ze současného tance vystoupí hned na úvod 21. ledna v sólovém vizuálně-pohybovém představení výjimečná performerka Linda Kapetanea, ženská polovina souboru RootLessRoot company. Všechny koncerty obohatí projekce a VJing – například The Macula Visuals v Planetáriu Praha, VJs ze studia Lunchmeat nebo Vision Factory.
Program doplní workshopy s některými umělci, sobotní tvořivý workshop pro děti s Clarinet Factory a projekce hudebních filmů v biu Oko a kině Světozor – např. snímky s kapelami Sigur Rós, Nine Inch Nails, Caribou, New Order nebo působivý vizuální opus Baraka.
RootlessRoot Company
21. ledna vystoupí v rámci festivalu soubor RootlessRoot Company. Pražskému publiku je značka RootLessRoot, neboli Jozef Fruček a Linda Kapetanea, dobře známá. Z poslední doby mají na kontě choreografii nejnovějšího představení souboru DOT504 Collective Loss of Memory nebo pohybovou složku úspěšné produkce Dolls z dílny Cirku La Putyka. Na prkna Paláce Akropolis nyní míří se silným představením inspirovaným tragickými antickými hrdinkami, exkluzivně s Kapetaneou nejen v roli choreografky a režisérky, ale po delší době i performerky.
„Festival Spectaculare formuje pro tanec a divadlo kontext, v němž dominuje vizuální a hudební složka. Neexistuje mnoho představení nesporné kvality, jež by se trefily do uměleckého vkusu, z něhož je tvořen festivalový program. Představení W Memorabilia od RootlessRoot Company, pražskému obecenstvu dobře známému uskupení Jozefa Fručka a Lindy Kapetaney, splňuje všechny požadované podmínky. Je nepochybně vizuálně působivé, hudebně archetypální a minimalistické a navíc s působivým emocemi nabitým tancem,“ vysvětluje Petr Boháč, dramaturg divadelního programu festivalu.
Téma ženství nahlížené skrze trpící tělo a archetypální tragické hrdinky z dob Antiky – Faidru, Medeiu a Pásifaé. Inscenace je výsledkem intenzivní práce s lidskými emocemi a skrytými tužbami, které nedokážeme vyjádřit jinak než tělesně.
W Memorabilia (Phaedra's Laboratory) je hrubou kresbou, náčrtem, který se neustále vyvíjí a proměňuje v čase. Jak slovo laboratoř v názvu napovídá, důležitější než finální produkt je proces, který mu předchází. Jevištní forma staví na symbolu manuální práce, je postavena z hrubých materiálů, které jsou tu tvarovány, jinde ničeny. V podání Lindy Kapetaney, výjimečné performerky a ženské poloviny vůdčího tandemu RootLessRoot company, je i lidské tělo nahlíženo jako materiál, proměnlivá hmota. Celý kus se pak proměňuje s každým uvedením, vše záleží na momentální kombinaci a interakci jednotlivých složek – pohybové, pocitové a hudební. Více informací a kompletní program: www.spectaculare.cz a www.facebook.com/festivalspectaculare.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Soňa Ferienčíková o politizaci nezávislého umění: „Kdybych přestala tvořit, znamenalo by to ustoupit zlu.“
rozhovory -
Taneční konzervatoř hlavního města Prahy má nové pedagogy
zprávy -
Nominace na Ceny Thálie 2024
zprávy -
Zemřela Michaela DePrince, tanečnici bylo 29 let
zprávy -
V Kralupech nad Vltavou proběhne premiéra inscenace EOT/Echoes of Time
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 23 dny
Jan Klen
Ano, změna je dobrá, když se ví proč, co se očekává a co je možné a co je nadále jen ve vizích přacích. Asi je dobré to…Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
před 27 dny
Josef Bartoš
Vážený pane Nagele, děkujeme za upřesnění, v textu jsme upravili.J. Bartoš
Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
před 31 dny
Tomáš Nagel
V Ústí nad Labem nebyl nikdy Činoherní klub. Vždy jen Činoherní studio !Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
před 31 dny
Barbora
Dobrý den, podle archivu ND tančila paní Morávková v divadle Absolventský koncert Hudební a taneční školy v roce…Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
před 33 dny
Natálie
Dobrý den, rodné jméno je dle knihy Cesty k tanečnímu a baletnímu mistrovství Pamela Méhešová (rok ukončení studia1989).Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
před 33 dny
petram
Pamela Morávková je jméno rodné, nebo vyvdané ? V archivu ND žádná Pamela Morávková není...Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
mar
Až meditativní zážitek s minimalistickým výtvarným pojetím hry světla a stínu. Úžasné akrobatické výkony - první…Thin Skin – Křehkost kovových prutů