
Nultý bod letos nabídl také několik intenzivních zážitků. Jedním z nich byla předpremiéra Spitfire Company a izraelské skladatelky Sivan Eldar Antiwords, ovlivněna Havlovou Audiencí a legendárním stejnojmenným představením, v němž sládka hrál P. Landovský. Toto představení také vzbudilo největší zájem zahraničních promotérů, kteří byli pozvaní Divadelním ústavem. Druhým bylo představení maďarského uskupení The Collective of Natural Disasters. Jejich vůdčí postava choreografka Rita Góbi přivezla představení, ve kterém je více než hodinu zavřená ve skleněné krychli 2 x 1 metr. Příběh odehrávající se v postapokalyptickém světě probouzející se hibernované lidské bytosti končí v momentu, kdy si Rita Góbi vydýchá všechen vzduch v kostce. „Je skvělé, jak se podařilo propojit českou scénu, která v posledních letech nesmírně rostě co v kvalitě tak v popularitě s mezinárodně uznávanými soubory. A to vlatně i díky workshopům Performing Arts for the Future, které během festivalu probíhaly," doplňuje umělecký šéf Nultého bodu Petr Boháč.
Oba dva festivaly již nyní plánují pokračování, těšit se na ně můžeme opět v červenci 2014. Fotografie z obou dvou festivalů naleznou čtenáři na facebookových profilech “Divadelní festival Za dveřmi” a “International theatre festival Zero Point”. Zdroj: Za dveřmi a Nultý bod
Anonym
A Vy jste měl to štěstí obě premiéry také shlédnout?La Sylphide rozpačitá i roztomilá