Filmové večery o pantomimě v Malostranské besedě
zprávy
Nejbližší program proběhne již zítra, 9. dubna od 19. hodin, tématem bude Pantomima na předměstí (Branické divadlo pantomimy). Jako přednášející se ho zúčastní Jiří Turek, někdejší ředitel Branického divadla pantomimy, česko-francouzského festivalu Mimos v Praze, festivalů Mimraj v Kolíně a Letní Letná v Praze. Přiblíží divákům zhruba dvacetiletý profil trvání první pražské staggiony, chudičké, ale otevřené v předrevolučních časech experimentálním aktivitám na poli moderního pohybového divadla. Možnost k vystoupením nejrůznějšího druhu nalezly v jejích skromných sálech desítky začínajících souborů i významných sólistů z domova a zahraničí. J. Turek, který přišel do divadla až po jeho založení, připomene zároveň zakladatele a své někdejší spolupracovníky. Svůj výklad doplní ukázkami, které o jeho aktivitách natočila Československé televize a jiní.
Dramaturgie večerů je edukativní, ale díky své lákavé formě mladé diváky zaujme. „Dramaturgickou koncepci podzimního cyklu 2012 určovala snaha poskytnout nejmladší generaci zájemců a adeptů oboru představu o klíčových programech světového divadelního umění, které zásadním způsobem ovlivnily vývoj pohybového divadla v širokém žánrovém rozpětí tohoto pojmu – tj. od moderního tance, přes výtvarně pohybové formy a antropologické divadlo až k ukázkám asijské tanečně dramatické kultury. Forma filmových večerů s přednáškami zároveň umožňuje ukázat umělecké úsilí vybraných osobností jako proces dlouholetého hledání. Celá sestava titulů kontrastních tvůrčích přístupů odkrývá zájemcům diversifikovaný obraz uměleckého dění své doby – a svým způsobem také odkazuje k toleranci při vnímání odlišných názorů na umění,“ doplňuje Ladislava Petišková.
V podzimním semestru se návštěvníci seznámili s tvorbou Piny Bausch, Tadeasze Kantora a Eugenia Barby. Po večeru věnovaném branické pantomimě bude následovat 23. dubna setkání s významnou osobností české klauniády Jiřím Bilbo Reidingerem a celý cyklus završí 14. května beseda s Antonínem Klepáčem o pantomimické skupině Cvoci. Zdroj: HAMU
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 2 dny
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 4 dny
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 4 dny
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média