Francouzský tanečník a choreograf Serge Ambert přiveze do Prahy svůj projekt Šepoty těl
zprávy
Projekt Šepoty těl je prvním mezinárodním projektem, který se bude prezentovat v dramaturgii Teatra NoD v letošním roce. Serge Ambert i tentokrát přijíždí na pozvání šéfdramaturga Adama Halaše: „Serge znám už téměř deset let. Jeho tvorba mě vždy zajímala; Serge není pouze vynikajícím tanečníkem, ale i velmi inteligentním choreografem, který jde do hloubky témat. Je tanečník-filozof. Jeho choreografie jsou velmi živé a překvapivé, nikdy nejsou prvoplánové. Čekal jsem na to, až vytvoří projekt, který by přímo zapadl do prostoru NoD, který přesáhne rámec taneční choreografie a kde bude i větší prostor pro improvizaci. Jeho projekt Šepoty těl je čistým multižánrovým dílem, které přímo charakterizuje i dramaturgii Teatro NoD. Serge je podle mě jeden z nejoriginálnějších tanečníků a choreografů v Evropě.“
Tanečník a choreograf Serge Ambert zahájil svoji uměleckou dráhu u divadla. Poté tančil na scéně baletu Opery v Lyonu a se souborem Ris et Danceries. Účinkoval také v choreografiích Andy Degroata, Jeana–Clauda Gallotty, Jacqua Fargearela a Frédérica Lescura. Od roku 1993 působí se skupinou Christine Bastin nejen jako tanečník, ale také jako asistent choreografie a režisér hudební složky. V roce 2001 vytvořil sólové dílo La Sentinelle / Hlídka. Serge Ambert je autorem choreografie pro osm českých tanečnic Cestou s ní, která měla premiéru v Praze v roce 2003 a o rok později se prezentovala v rámci festivalu Česká taneční platforma. Serge Ambert navštívil Českou republiku se svými projekty již několikrát, se svým nejnovějším projektem Šepoty těl přijíždí však poprvé. V současnosti působí Serge Ambert v tanečním a pohybovém souboru Les alentours rêveurs, jehož je zakladatelem.
Šepoty těl je hudebně-tanečně-divadelní představení dvou výrazných uměleckých osobností - tanečníka Serge Amberta a akordeonisty Arnauda Méthiviera. Je to putování dvou umělců, kteří se setkávají v improvizaci plné citu a emocí související s časem a místem, v němž hrají, s diváky, kteří jsou přítomni, a s jedinečností každého provedení. Představení je hudební a taneční cestou, na níž jsou tělo a zvuk v neustálém dialogu, který si pohrává s dechem lidským i tím akordeonovým.
Představení je postaveno na symbiotickém vztahu člověka a nástroje. Hudba je nedílnou součástí tohoto projektu. Jejím autorem je známý akordeonista Arnaud Methivier, který k tomu podotýká: „Hudbu jsem začal skládat ve vlaku během cesty. Z jízdy vlaku a ubíhání krajiny za oknem jsem získal nepřetržitý, pevný rytmus a kadenci. Tímto jsem se vlastně poprvé přiblížil tanečnímu světu. Navíc okno vlaku je během jízdy nádherné zrcadlo současného života v pohybu a mně se moc líbilo vkládat tento pohyb do hudby. Má hudba se tím stávala přirozeně taneční. V mé hudbě je rytmus nejdůležitější. Kdo vyjadřuje rytmus, vyjadřuje tanec.“ Videoukázka z projektu Les Blessures volontaires Videoukázka ze sólového projektu Comme un Bond en plein Ciel Zdroj: NoD
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 41 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 43 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 44 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 45 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 59 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 61 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?