Giselle – přímý přenos v kině v neděli
zprávy
V titulní roli dívky Giselle uvidíme primabalerínu Světlanu Lunkinu, žačku jedné z nejslavnějších představitelek této role, Jekatěriny Maximové. Světlana, porcelánové zjevení, ztělesnění dokonalé romantické krásy – nedosažitelného ideálu romantiků s elegancí sobě vlastní, v duchu ruské tradice klade důraz na dramatický element role. "Její Giselle absorbuje to nejlepší z tradice a zároveň plně umožňuje její osobnosti vyzařovat přes celé jeviště," okomentovala legendární kritička Anna Kisselgoff v deníku New York Times Světlanu v roli Giselle.
Balet Giselle vznikl ve Francii na motivy romantického básníka Théophila Gautiera podle legendy o vílách – zasnoubených dívkách, které zemřou ještě před svou svatbou a po smrti se promění ve víly. Když do jejich království zabloudí muž, utančí jej k smrti. Verze baletu, kterou v přenosu návštěvníci uvidí, je z roku 1997 v choreografii Vladimíra Vasilijeva. Ten se ji snažil co nejvíce přiblížit historickému originálu a oprostit ji od poválečného sovětského nánosu. Tato verze je také prvním baletem v historii Bolšoje, pro který kostýmy vytvořil renomovaný módní návrhář – francouzská legenda Hubert de Givenchy.
Úvod večera v čistém pohybu Class Concertu
Úvod večera vyplní výňatek z baletu slavného baletního mistra Bolšoj baletu Asafa Messerera, strýce primabaleríny Maji Plisecké, jehož struktura se odvíjí od struktury baletního tréninku. Zajímavé na Class Concertu je především to, že jej můžeme považovat za jakýsi záblesk neoklasiky v Sovětském svazu již v roce 1963. Děj baletu je zcela podružný, hlavní slovo má čistý pohyb a balet je na směs hudby skladatelů, které měl socialistický realismus v nemilosti, jako Šostakovič či Rubinštejn.
Více o baletu Giselle a dalších chystaných baletních přenosech Aerofilms hledejte na nově upravené webové stránce www.baletvkine.cz, kde jsou připraveny dostupné materiály.
DALŠÍ PROGRAM BOLŠOJ BALETU
======================
Don Quichote
Choreografie: Alexej Faděječev Hudba: L. Minkus
Neděle 6. března 2011 v 16:45 (živě)
Coppélie
Choreografie: Sergej Vikarev Hudba: L. Delibes
Neděle 29. května 2011 v 16:45 (živě)
BALET PAŘÍŽSKÉ OPERY
=========
Caligula
Choreografie: Nicolas Le Riche Hudba: Antonio Vivaldi
Úterý 8. února 2011 v 19:30 (živě)
Coppélia
Choreografie: Patrice Bart Hudba: Léo Delibes
Pondělí 28. března 2011 v 19:30 (živě)
Děti ráje
Choreografie: José Martinez Hudba: Marc-Olivier Dupin
Sobota 9. července 2011 v 19:30 (živě)
Zdroj: Aerofilms
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Milan Sládek, průkopník slovenské pantomimy
zprávy -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
recenze -
Scales - Taneční performance, která zkoumá propojení člověka a technologií
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 2 dny
Petr K.
To je dost trapný pokus otočit co jsem napsal přesně naruby. Realita je, že svět je přeplněn zajímavým obsahem a kdo se…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 2 dny
Roman Zotov-Mikshin
Jojo… znáte ten vtip?Starý včelař umírá a všichni blízcí jsou kolem něho a ptají se: ty jsi tak starý a moudrý, řekni…
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 2 dny
Petr K.
On tenhle pohled na kritiku občas bývá prezentován jako konec umělecké kritiky, protože krom jiného znamená, že recenze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Roman Zotov-Mikshin
Preference, vkus recenzenta tím pádem přináší obrovské omezení samotné kritice - dekódování umění probíhá jen skrze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Petr K.
Mně tahle debata přišla jako naprosto prototypická vzhledem k situaci na české současné scéně. Vzhledem k ohlasu, který…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Roman Zotov-Mikshin
Proč z kritiky nikdy nelze vypárat priority a preference kritika? Souhlasím, že by neměli v kritice prosakovat, ale…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr