Giselle – přímý přenos v kině v neděli
zprávy
V titulní roli dívky Giselle uvidíme primabalerínu Světlanu Lunkinu, žačku jedné z nejslavnějších představitelek této role, Jekatěriny Maximové. Světlana, porcelánové zjevení, ztělesnění dokonalé romantické krásy – nedosažitelného ideálu romantiků s elegancí sobě vlastní, v duchu ruské tradice klade důraz na dramatický element role. "Její Giselle absorbuje to nejlepší z tradice a zároveň plně umožňuje její osobnosti vyzařovat přes celé jeviště," okomentovala legendární kritička Anna Kisselgoff v deníku New York Times Světlanu v roli Giselle.
Balet Giselle vznikl ve Francii na motivy romantického básníka Théophila Gautiera podle legendy o vílách – zasnoubených dívkách, které zemřou ještě před svou svatbou a po smrti se promění ve víly. Když do jejich království zabloudí muž, utančí jej k smrti. Verze baletu, kterou v přenosu návštěvníci uvidí, je z roku 1997 v choreografii Vladimíra Vasilijeva. Ten se ji snažil co nejvíce přiblížit historickému originálu a oprostit ji od poválečného sovětského nánosu. Tato verze je také prvním baletem v historii Bolšoje, pro který kostýmy vytvořil renomovaný módní návrhář – francouzská legenda Hubert de Givenchy.
Úvod večera v čistém pohybu Class Concertu
Úvod večera vyplní výňatek z baletu slavného baletního mistra Bolšoj baletu Asafa Messerera, strýce primabaleríny Maji Plisecké, jehož struktura se odvíjí od struktury baletního tréninku. Zajímavé na Class Concertu je především to, že jej můžeme považovat za jakýsi záblesk neoklasiky v Sovětském svazu již v roce 1963. Děj baletu je zcela podružný, hlavní slovo má čistý pohyb a balet je na směs hudby skladatelů, které měl socialistický realismus v nemilosti, jako Šostakovič či Rubinštejn.
Více o baletu Giselle a dalších chystaných baletních přenosech Aerofilms hledejte na nově upravené webové stránce www.baletvkine.cz, kde jsou připraveny dostupné materiály.
DALŠÍ PROGRAM BOLŠOJ BALETU
======================
Don Quichote
Choreografie: Alexej Faděječev Hudba: L. Minkus
Neděle 6. března 2011 v 16:45 (živě)
Coppélie
Choreografie: Sergej Vikarev Hudba: L. Delibes
Neděle 29. května 2011 v 16:45 (živě)
BALET PAŘÍŽSKÉ OPERY
=========
Caligula
Choreografie: Nicolas Le Riche Hudba: Antonio Vivaldi
Úterý 8. února 2011 v 19:30 (živě)
Coppélia
Choreografie: Patrice Bart Hudba: Léo Delibes
Pondělí 28. března 2011 v 19:30 (živě)
Děti ráje
Choreografie: José Martinez Hudba: Marc-Olivier Dupin
Sobota 9. července 2011 v 19:30 (živě)
Zdroj: Aerofilms
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 35 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 37 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 38 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 39 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 53 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 55 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?