
Hana Šarounová (Popelka) a Richard Böhm (Princ) v baletu Popelka (1971). Zdroj Archiv Národní divadlo moravskoslezské.
Tanečnice Hana Šarounová dnes slaví krásné osmdesáté narozeniny. Již od mala vystupovala v dětských rolích v divadle v Karlíně a v Ústí nad Labem. V roce 1957 absolvovala Taneční konzervatoř v Praze. První angažmá získala v Alhambře (1957/1958), posléze se stala sólistkou v Ústí nad Labem (1958–1960), kde byla oporou zejména choreografií Pavla Šmoka. Poté strávila dvacet let na postu sólové tanečnice v divadle v Ostravě (1960–1980). Šarounová byla tanečnicí s přesnou klasickou technikou a výrazným hereckým projevem, na svém repertoáru měla širokou škálu rolí od lyrických až po dramatické a charakterní. Mezi postavy, které ztvárnila, patří Dívka ve Svatebních košilích (1957), Aiša v Sedmi krasavicích (1959), Smeraldina ve Sluhovi dvou pánů (1959), Alenka/Mášenka v Louskáčkovi (1960), Balerína v Petruškovi (1961), titulní role ve Viktorce (1961), Julie v Romeovi a Julii (1962), Bianca v Othellovi (1963), titulní postava ve Svědomí (1964), Odetta‑Odilie v Labutím jezeře (1965), Fatima ve Studni lásky (1967), Dorotka v Ondrášovi (1967), titulní role v Popelce (1971), Marie v Bachčisarajské fontáně (1972), či Svanilda v Coppélii (1973).
Ke krásnému výročí přejeme všechno nejlepší!
Zdroj: HOLEŇOVÁ, Jana. Český taneční slovník: tanec, balet, pantomima. Praha: Divadelní ústav, 2001. ISBN 80-7008-112-0.
Josef Herman
Milé dámy,papír, net, podcast, blog a cokoli dalšího si vymyslíte, to jsou přece jen média sloužící komunikaci v té…
Přestat se zdržovat nesmysly aneb Co s kritikou v éře nových médií