V pátek 10. května 2019 představí Yossi Berg a Oded Graf v UFFU projekt Svěcení jara, jenž vychází z díla Igora Stravinského. Tato skladba patří mezi nejvýznamnější hudební počiny avantgardní hudby 20. století a podání izraelského souboru se obrací hlavně k významu svého podtitulu, jenž zní „Obrazy z pohanského Ruska“. Ve výkladu izraelského souboru to spočívá v hledání étosu kultu, obětí a maskulinity.
Choreografové a performeři dávají těmto věcem současný kontext, a to tak, že dávají prostor čtyřem rozmanitým protichůdným obrazům z kolektivní paměti - od výrazů bouřlivé sexuality, vášně, násilí, až po soucit a něhu. Inscenace se pohybuje z minulosti do budoucna, vyvolává otázky o vztahu mezi založením mužské identity, sexualitou, uctíváním vlasti a prostřednictvím těla a pohybu se snaží nabídnout nový druh kultu. „Kvalitu představení osobně dělím dle toho, jak na mě které show zapůsobí, jak mě dokážou do sebe vtáhnout. A tohle Svěcení jara to zvládlo vrchovatě,“ dodává ředitel a hlavní dramaturg UFFA, Libor Kasík.
„Prostřednictvím rituálů se zabýváme obavami, naší komplikovanou existencí, vášněmi a konečností smrti. Čím více nás násilí zasáhne, tím více se stáváme agresivnější, což nás často zneklidňuje vůči utrpení ostatních. Překvapivě jsou tyto otázky velmi vzácné. Bergovi a Grafovi se podařilo vytvořit dílo, které naznačuje některé z těchto otázek jemným, často chytrým a humorným způsobem a které stále nalézá prostor pro smyslné a soucitné scény jako důležité součásti reality,“ soudí o představení Ora Barfman z The Jerusalem Post.
Zdroj: UFFO - Společenské centrum Trutnovska
Izraelští umělci přivezou do trutnovského UFFA Svěcení jara
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Milan Sládek, průkopník slovenské pantomimy
zprávy -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
recenze -
Scales - Taneční performance, která zkoumá propojení člověka a technologií
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 2 dny
Petr K.
To je dost trapný pokus otočit co jsem napsal přesně naruby. Realita je, že svět je přeplněn zajímavým obsahem a kdo se…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 2 dny
Roman Zotov-Mikshin
Jojo… znáte ten vtip?Starý včelař umírá a všichni blízcí jsou kolem něho a ptají se: ty jsi tak starý a moudrý, řekni…
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 2 dny
Petr K.
On tenhle pohled na kritiku občas bývá prezentován jako konec umělecké kritiky, protože krom jiného znamená, že recenze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Roman Zotov-Mikshin
Preference, vkus recenzenta tím pádem přináší obrovské omezení samotné kritice - dekódování umění probíhá jen skrze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Petr K.
Mně tahle debata přišla jako naprosto prototypická vzhledem k situaci na české současné scéně. Vzhledem k ohlasu, který…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Roman Zotov-Mikshin
Proč z kritiky nikdy nelze vypárat priority a preference kritika? Souhlasím, že by neměli v kritice prosakovat, ale…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr