
Jan Komárek vystudoval SUPŠ, obor grafika, poté vystřídal různá zaměstnání. V roce 1983 emigroval do Francie, kde založil Mimo theatre a kde působil jako klaun a loutkář. Po dvou letech odešel do kanadského Toronta, založil autorské pohybové divadlo s živou hudbou Sound Image Theatre. Několikrát získal prestižní cenu Dora Mavor Moore za nejlepší inscenaci, scénickou hudbu, design a režii.
V roce 2001 se vrátil zpět do Prahy, kde působí jako světelný designér, spolupracuje s taneční skupinou NANOHACH, košickým Divadlem Na peroně a vytváří pohybové a autorské taneční projekty, mimo jiné: Tanec papírových tanečnic, Zločin a trest, Probouzení Genia loci, Útroby krávy či Kampa sonata ( pro Pražské Quadriennale 2011). V roce 2009 získal cenu Divadelní osobnost roku udělovanou Festivalem Next Wave a v roce 2010 cenu za světelný design, v rámci festivalu Tanec Praha. Ve své tvorbě Komárek preferuje nedivadelní prostory a věří, že pohyb, zvuk a světlo jsou nerozlučně složky a měly by vznikat současně.
Anonym
A Vy jste měl to štěstí obě premiéry také shlédnout?La Sylphide rozpačitá i roztomilá