Nápad ředitelky Romany Lisnerové – dát studentům živou zkušenost se soudobými choreografiemi od světoznámých tvůrců – podpořila i umělecká rada školy, jejímž členem je právě i Jiří Bartovanec. Ten se do angažmá německé choreografky dostal před 17 lety ještě jako student a po mnoha letech u ní nyní působí nejen jako tanečník, ale také jako rehearsal director. Sasha Waltz v současnosti pozměnila (přesněji rozšířila) své působiště, a do konce roku 2020 vede mimo jiné berlínský státní balet. Právě sem si ze své domovské skupiny přizvala Jiřího Bartovance, aby jí asistoval při tvorbě nové inscenace Symphony 2020. Z tohoto projektu si nyní Bartovanec „odskakuje,“ aby si zopakoval práci se studenty.
Krátkodobým působením na konzervatoři Duncan Centre totiž navazuje na předešlou spolupráci se školou. V jednom z dřívějších projektů nastudoval s konzervatoristy Stravinského Svěcení jara a podařilo se mu s nimi vycestovat také do New Yorku. Mladí tanečníci zaujali natolik, že je newyorská choreografka Yoshiko Chuma dokonce přizvala do svého nového projektu.
Práce na Kreatur tak bude pro mladé pražské tanečníky (5. a 6. ročník) další jevištní zkušeností, která je více přiblíží reálné taneční scéně. Asistujícím pedagogem, který již nyní vede přípravné zkoušky je Dora Sulženko Hoštová a dále jím bude Jan Razima, student HAMU. Toto dílo mělo premiéru v červnu 2017 a od té doby bylo uvedeno při 90 reprízách po Evropě i v USA. Nosnou myšlenkou díla je transformace zla, sonda do temných stránek společnosti i síla jedince. Kostýmy vytvořila módní návrhářka Iris van Herpen.
Zdroj: Konzervatoř Duncan Centre
Jiří Bartovanec nastuduje se studenty Konzervatoře Duncan Centre choreografii Sashy Waltz
Počátkem března budou mít studenti pražské Konzervatoře Duncan Centre příležitost seznámit se s jednou z nejnovějších choreografií Sashy Waltz. Inscenaci Kreatur přiváží do ČR jeden z jejich tanečníků a spolupracovníků Jiří Bartovanec. V týdenním workshopu budou mít studenti možnost zažít si tuto choreografii na vlastní kůži. Nikoli však jako diváci, ale přímo jako protagonisté. Škole se podařilo získat svolení k nastudování díla, které v originále tančí 14 tanečníků. Work-in-progress proběhne v pátek 13. března od 15 hodin v budově Konzervatoře Duncan centre.
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 7 dny
Lukáš Slavický
Jen bych rád připomněl paní Benoniové, že první soubor, který zpracoval tento titul jako taneční představení v ČR, byl…Tramvaj do stanice Touha – Whisky, sex a kouř cigaret
před 20 dny
Jana Bohutínská
Díky za tenhle postoj. Je děsivé číst, že print vs. net je pořád klíčové téma. Podobným diskusím se už vlastně dost…Přestat se zdržovat nesmysly aneb Co s kritikou v éře nových médií
před 26 dny
Gitta
Krásny článek. Ráda jsem si přečetla. Mistra jsem znala v letech šedesátych a sedmdesatych. Pracovala jsem pod nimna…Před 110 lety se narodil Boris Milec
před 29 dny
Roman Vašek
Milá Lucie,dovolím si na okraj tvé glosy "přihřát svou polívčičku". Máš pravdu a já se to pokusím doložit konkrétními…
Ucpaný systém
před 29 dny
Jakub
Kategorický imperativ je odporná záležitost. Je svazující a ponižující. Ohavné ničit tak něčí autonomii.Kněz…
Kant v hledišti
před 41 dny
Kata Zagorski
Ahoj Pepo,dík za odpoveď. Podobné zverstvá sa môžu veľmi ľahko odohrať aj v ČR, ale verím, že sa neodohrajú. Ja som…
Podpoříte s námi Manželství pro všechny?
Josef Herman
Milé dámy,papír, net, podcast, blog a cokoli dalšího si vymyslíte, to jsou přece jen média sloužící komunikaci v té…
Přestat se zdržovat nesmysly aneb Co s kritikou v éře nových médií