Nápad ředitelky Romany Lisnerové – dát studentům živou zkušenost se soudobými choreografiemi od světoznámých tvůrců – podpořila i umělecká rada školy, jejímž členem je právě i Jiří Bartovanec. Ten se do angažmá německé choreografky dostal před 17 lety ještě jako student a po mnoha letech u ní nyní působí nejen jako tanečník, ale také jako rehearsal director. Sasha Waltz v současnosti pozměnila (přesněji rozšířila) své působiště, a do konce roku 2020 vede mimo jiné berlínský státní balet. Právě sem si ze své domovské skupiny přizvala Jiřího Bartovance, aby jí asistoval při tvorbě nové inscenace Symphony 2020. Z tohoto projektu si nyní Bartovanec „odskakuje,“ aby si zopakoval práci se studenty.
Krátkodobým působením na konzervatoři Duncan Centre totiž navazuje na předešlou spolupráci se školou. V jednom z dřívějších projektů nastudoval s konzervatoristy Stravinského Svěcení jara a podařilo se mu s nimi vycestovat také do New Yorku. Mladí tanečníci zaujali natolik, že je newyorská choreografka Yoshiko Chuma dokonce přizvala do svého nového projektu.
Práce na Kreatur tak bude pro mladé pražské tanečníky (5. a 6. ročník) další jevištní zkušeností, která je více přiblíží reálné taneční scéně. Asistujícím pedagogem, který již nyní vede přípravné zkoušky je Dora Sulženko Hoštová a dále jím bude Jan Razima, student HAMU. Toto dílo mělo premiéru v červnu 2017 a od té doby bylo uvedeno při 90 reprízách po Evropě i v USA. Nosnou myšlenkou díla je transformace zla, sonda do temných stránek společnosti i síla jedince. Kostýmy vytvořila módní návrhářka Iris van Herpen.
Zdroj: Konzervatoř Duncan Centre
Jiří Bartovanec nastuduje se studenty Konzervatoře Duncan Centre choreografii Sashy Waltz
Počátkem března budou mít studenti pražské Konzervatoře Duncan Centre příležitost seznámit se s jednou z nejnovějších choreografií Sashy Waltz. Inscenaci Kreatur přiváží do ČR jeden z jejich tanečníků a spolupracovníků Jiří Bartovanec. V týdenním workshopu budou mít studenti možnost zažít si tuto choreografii na vlastní kůži. Nikoli však jako diváci, ale přímo jako protagonisté. Škole se podařilo získat svolení k nastudování díla, které v originále tančí 14 tanečníků. Work-in-progress proběhne v pátek 13. března od 15 hodin v budově Konzervatoře Duncan centre.
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 33 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 35 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 36 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 37 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 51 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 53 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?