
„Dramaturgie baletu tentokrát klade zvýšený důraz na neoklasický repertoár, přitom ovšem dbáme na tematickou pestrost i formálně bohatou podobu představení,“ uvádí šéfka baletu Lenka Dřímalová a dodává: „Předběžně jednáme ohledně tanečního večera Vzlety a pády nazvaného podle choreografie Křídla z vosku Jiřího Kyliána. V druhé části večera jednáme o uvedení choreografie mladého českého choreografa Jiřího Pokorného Humpback Runner." Dalším titulem nadcházející sezony bude balet na hudbu současného lotyšského skladatele Arturse Maskatse Nebezpečné známosti podle románu Choderlose de Laclose, známého především díky filmovému zpracování Miloše Formana. Baletní inscenace je dílem polského tvůrce Krzysztofa Pastora, který je ředitelem a choreografem Polského národního baletu ve Varšavě a zároveň působí jako rezidentní choreograf scény Národní balet v Amsterodamu a Lotyšské národní opery a baletu v Rize.
Větší část 100. sezony Národního divadla moravskoslezského připomene svými extra projekty také výročí již zmíněného Leoše Janáčka (Janáček Ostrava 2018) a divadlo se značnou měrou bude také podílet na oslavách výročí republiky. Na programu zůstávají rovněž již tradiční akce – Galavečer k zahájení sezony, Noc divadel, Noc s Andersenem, debaty a besedy a také festivaly Ostrava v Praze, OST-RA-VAR a řada dalších projektů.
Se začátkem 100. sezony otvírá divadlo také část revitalizovaných prostor Divadla Jiřího Myrona. Novou divadelní pasáží budou diváci procházet do nového předprodeje vstupenek a na druhé straně do nové divadelní kavárny. Ve foyeru v 1. patře vznikne také společenský sál. Se 100. sezonou se otevře Divadlo „12“ pro 60 diváků, které bude prostorem nejen pro typ komorních činoherních projektů doteď hraných v prostorách zkušebny Divadla Antonína Dvořáka, ale i inspirativní platformou pro ostatní soubory. Součástí otevření budou taktéž nové prostory pro práci Ateliéru pro děti a mládež při NDM.
Zdroj: Národní divadlo moravskoslezské
Josef Herman
Milé dámy,papír, net, podcast, blog a cokoli dalšího si vymyslíte, to jsou přece jen média sloužící komunikaci v té…
Přestat se zdržovat nesmysly aneb Co s kritikou v éře nových médií