
„Kader Attou spojil styly blízké mladému publiku jako hip hop, breakdance a street dance se současným tancem. Výsledkem je dynamické a energické představení, při němž se divákům tají dech a jsou znovu a znovu vtahováni do dění,“ dodává ředitelka festivalu TANECVALMEZ Milada Borovičková.
Francouzská taneční kritička Rosita Boisseau napsala o inscenaci v Le Monde následující: „Opravdová bomba! Opravdový hip hop! The Roots vám exploduje před obličejem jako pořádně natřepaná plechovka se sodou. Šumící pramen se proměňuje v bublající proud, který nabývá na síle, až vybuchne jako gejzír, jenž nepřestává chrlit energii.“
Představení vzniklo roku 2013 a turné stále pokračuje. „Attou se vydává na dobrodružnou cestu zpět ke kořenům hip hopu, aby objevil nové možnosti vyjádření. Vypráví příběh o počátcích hip hopového hnutí, o lidech vzpírajících se útlaku, o vynalézavosti tanečního stylu, jenž se z ulic New Yorku přenesl až na divadelní pódia. Pohrává si s rytmem, s detaily, strhující hudbou i těly tanečníků. Vedle hip hopu a současného tance se inspiruje také cirkusem, grafickým a pouličním uměním. Svým osobitým stylem se vyjímá na současné francouzské taneční scéně. Roku 2008 byl jmenován ředitelem Centre Chorégraphique National de La Rochelle,“ uzavírají zástupci festivalu TANECVALMEZ.
Zdroj: TANECVALMEZ
Anonym
A Vy jste měl to štěstí obě premiéry také shlédnout?La Sylphide rozpačitá i roztomilá