Karel Vaněk vystoupí se svou tanečně-hudební produkci Hidden Tracks ve Studiu ALTA
zprávy
Všichni umělci, kteří se podílejí na představení Hidden Tracks, se poprvé společně sešli v roce 1990 při vůbec první nezávislé taneční produkci v již post-komunistickém Československu Malé modré nic. „Choreografie zachytila pocity generace, kterou pád berlínské zdi a sametová revoluce tak trochu překvapily, ale zároveň i nastartovaly k vlastní nezávislé tvorbě. V kontextu českého porevolučního tance bylo Malé modré nic první vlaštovku, která u nás předznamenala vývoj výrazového a současného tance,“ dodávají organizátoři.
Protagonisté tohoto představení se pak rozletěli do všech světových stran, Karel Vaněk působí jako programový ředitel pro tanec v kulturním centru Brotfabrik Bonn. Nyní se setkávají po 25 letech, s výjimkou již zesnulé Evy Černé, aby se společně poohlédli zpátky. „Taneční a hudební produkce Hidden Tracks o paměti, vzpomínkách a iluzích klade otázku, jak se archivujeme v albech, na pevném disku, ve svalech, pohybech, melodiích, rytmech a obrazech,“ uzavírají organizátoři.
Karel Vaněk pochází z Litvínova. Než započal svou taneční kariéru, ukončil studium matematiky na Karlově univerzitě. Během studií začal navštěvovat taneční kursy u paní Randové a později ve VUS UK. Moderní tanec studoval i na stážích v Londýně a New Yorku. Od roku 1983 byl členem Laterny magiky, v roce 1990 spoluzakládal skupinu New Prague Dancers. V roce 1991 založil společně s Evou Černou skupinu Černá Vaněk Dance. Po smrti Evy Černé v roce 2008 pokračuje nadále v choreografické činnosti pod hlavičkou Černá Vaněk Dance. Kromě toho je programovým ředitelem pro tanec v kulturním centru Brotfabrik Bonn. Snaží se neztratit kontakt s českou taneční scénou, příležitostně hostuje se svými představeními v Praze a snaží se pravidelně zvát vybrané české produkce do Bonnu.
Irena Havlová vystudovala Přírodovědeckou fakultu Univerzity Karlovy v Praze a již při škole se začala věnovat hudbě. Vojtěch Havel vystudoval Státní konzervatoř v Praze, obory violoncello a klavír. Hudbě se věnoval i nadále se svou manželkou Irenou Havlovou. Jejich hudba v sobě nese nádech poetičnosti a inspirace neevropskými kulturami je v ní velmi patrná. Ve svých kompozicích využívají rozmanitých hudebních nástrojů (violoncello, klavír, viola da gamba, zvony, tibetské mísy aj.).
Vstupenky na představení je možné rezervovat na www.goout.cz, nebo zakoupit na pokladně Studia ALTA.
Zdroj: Studio ALTA
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 15 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 16 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 17 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 31 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 33 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
před 52 dny
Josef Bartoš
Reakce Úřadu vlády České republiky na naši výzvu:Vážený pane doktore,
z pověření Kabinetu předsedy vlády reaguji na…
Taneční aktuality iniciují otevřenou výzvu za manželství pro všechny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí