Jedná se o první uvedení díla před živým publikem, při kterém aktérka přebírá roli pověrčivého stroje, učícího se rozpoznávat úspěšnost vlastního projevu podle reakcí okolí. Podle toho se pak snaží situaci ovládnout - hledáním těch správných výrazových prostředků, pohybů a jejich kompozice (jako když například náš oblíbený fotbalový tým zaskóruje a my se musíme držet přesně v té pozici, ve které jsme byli, když se to stalo, aby nás neopustilo kouzlo…). Každou reprízou se tak její telepatické a taneční schopnosti při interakci s publikem zlepšují a postupně tak buduje divácky úspěšnou show.
Tomáš Moravanský je interdisciplinární umělec, dramaturg a kurátor, v současnosti doktorand na brněnské Fakultě výtvarných umění. Dlouhodobě se zabývá výzkumem post-taneční choreografie a psychogeografie v souvislosti s pověrčivostí, poruchami pozornosti a interaktivním storytellingem. V prostředí jeho děl se diváci-návštěvníci-posluchači přirozeně stávají jejich aktivující proměnnou a součástí.
Miriam Budzáková je absolventkou magisterského studia na Akademii experimentálního tance SEAD v Salzburgu. Zaměřuje se na tvorbu site-specific představení, kontaktní improvizaci a fyzické divadlo, přičemž se také věnuje vytváření udržitelných uměleckých postupů, v nichž vytváří různé druhy ekosystémů.
Autoři jsou součástí umělecké skupiny INSTITUT INSTITUT , která sdružuje aktéry různých výrazů a médií v diskusi, kritice, výzkumu a tvorbě, se záměrem podpory vzniku a prezentace individuálních a kolektivních děl v České republice i v zahraničí.
Zdroj: INSTITUT INSTITUT
Jana Bohutínská
Děkuji za moc pěkný text a rekapitulaci. Považuji za štěstí, že jsem mohla Děrevo a TNF v Praze zažít. Byla jsem…Odešla statečná Sibiřanka, Irina Andreeva