Maďarský soubor pohybového divadla Kompánia se představí divákům Teatra NoD
zprávy
Projekt Bruno Schulz: Pojednání o figurínách je projektem založeným na mezinárodní spolupráci za finanční podpory Visegradského fondu – vedle Maďarska se na jeho vzniku podílel režisér a několik herců a hudebníků z polského One Poem Theatre po boku herců a výtvarných umělců ze Slovenska. Jedná se o velmi komplexní dílo, které atakuje všechny divákovy smysly. Komplexnost je ostatně vlastní nejen tomuto představení, ale i samotné osobnosti Bruna Schulze, polského rodáka, který po sobě zanechal nám nepříliš známé výtvarné i literární dílo plné sentimentu, vzpomínek, ale i lascivnosti a dráždivé erotičnosti předválečných salónů.
Představení souboru Kompánia slibuje být stejně takové, jako je Schulzovo dílo. Početný soubor s sebou přiveze představení „lehké, poetické, plné dráždivých zvuků a situací, zároveň plné zašlého sentimentu po starých dobrých časech a vzpomínek na tradice chasidských Židů a středoevropského předválečného milieu intelektuální bohémy“. Právě divácký zájem byl jedním z důvodů, proč se dramaturg Adam Halaš rozhodl soubor do Prahy pozvat: „Když jsme toto představení viděli poprvé, byli jsme si jisti, že ho chceme nabídnout i českým divákům. Z mnoha důvodů, ale pro mě jedním z těch hlavních je výsledný zážitek z představení, který si divák může vychutnat všemi svými smysly. Mimořádné je také, jakým způsobem celý soubor – čítající hudebníky, herce i výtvarné umělce – pracuje se scénou, která bude tvořena velkými haldami písku. Odvaha a ambicióznost celého projektu, který navíc divákova očekávání dokáže naplnit, mi imponovala a byla jedním z důvodů, proč jsem Kompánii k nám do Teatra NoD pozval.“
Videoukázka Do Teatra NoD se také vrací se svým vystoupením soubor Teatro Novogo Fronta. Ten připomene 20. dubna svou inscenaci Dias de Las Noches, se kterou v roce 2004 získali ocenění listu Scotsman na Edinburgh Fringe Festival. Zdroj: NoD
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 35 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 37 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 38 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 39 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 53 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 55 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?