Markéta Vacovská a Alexandra Macháčová připravují společný projekt
zprávy
Autorská tanečně – hudební inscenace Markéty Vacovské a Alexandry Macháčové s názvem I CERTAINLY EXIST/Spot The Difference se věnuje tématu vlastní identity jedince na příběhu dvou jednovaječných dvojčat. „Někdy si přejete být s někým dohromady a říkat my, někdy Vás to irituje a přejete si vystupovat pouze sami za sebe. Nejlepší předlohou pro přemítání o takových pocitech se nám staly Vlasta s Jitkou, identická dvojčata. Použitím herního termínu ,Spot The Difference - Hledej rozdíly‘ nabízíme prostor pro hledání rozdílů i podobností a klademe si otázku – co znamená celoživotní soužití s druhou bytostí, “ doplňuje režisérka představení Alexandra Macháčová.
„Kromě taneční složky, je velmi významnou součástí inscenace také živé vystoupení slovenského kytaristy a skladatele Davida Kollara, světové špičky mezi progresivně rockovými i ambientními muzikanty a italského trumpetisty Paola Raineriho, který kombinuje skandinávské nu-jazzové vlivy s psychedelickým rockem a experimentálními improvizacemi,“ říkají autorky.
„Kdybych chtěla skrze tanec dojít k extázi, určitě bych si k tomu pustila Davidovu hudbu. Svým pojetím hudby dokáže vytvářet široké emoční plochy, různé atmosféry, nekonečné beaty, zvuky, ruchy, které se vymykají veškerým hudebním cliché,“ vysvětluje svůj vztah k Davidově hudbě Markéta Vacovská.
Scénu vytvořila Petra Vlachynská a lightdesign Martin Špetlík. „S Markétou jsme spolupracovali na několika projektech, a co jsem mohla vypozorovat je, že Markéta nezná fyzický limit. To, jakým způsobem fyzicky ,mluví‘ na jevišti je pro mě jako realita přepasírovaná přes jiný časoprostor. Je to přesné, sdělné a opravdové, procezené extází i katarzí,“ popisuje scénografka Petra Vlachynská.
Inscenace je také doplněna o projekce. Na přípravách se aktivně podílejí studenti Západočeské univerzity v Plzni, konkrétně Nela Matoušková a Jakub Lampír z oboru Intermédia na Fakultě Designu a Umění Ladislava Sutnara.
Zdroj: Studio DAMÚZA
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 40 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 42 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 43 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 44 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 58 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 60 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?