Markéta Vacovská a Alexandra Macháčová připravují společný projekt
zprávy
Autorská tanečně – hudební inscenace Markéty Vacovské a Alexandry Macháčové s názvem I CERTAINLY EXIST/Spot The Difference se věnuje tématu vlastní identity jedince na příběhu dvou jednovaječných dvojčat. „Někdy si přejete být s někým dohromady a říkat my, někdy Vás to irituje a přejete si vystupovat pouze sami za sebe. Nejlepší předlohou pro přemítání o takových pocitech se nám staly Vlasta s Jitkou, identická dvojčata. Použitím herního termínu ,Spot The Difference - Hledej rozdíly‘ nabízíme prostor pro hledání rozdílů i podobností a klademe si otázku – co znamená celoživotní soužití s druhou bytostí, “ doplňuje režisérka představení Alexandra Macháčová.
„Kromě taneční složky, je velmi významnou součástí inscenace také živé vystoupení slovenského kytaristy a skladatele Davida Kollara, světové špičky mezi progresivně rockovými i ambientními muzikanty a italského trumpetisty Paola Raineriho, který kombinuje skandinávské nu-jazzové vlivy s psychedelickým rockem a experimentálními improvizacemi,“ říkají autorky.
„Kdybych chtěla skrze tanec dojít k extázi, určitě bych si k tomu pustila Davidovu hudbu. Svým pojetím hudby dokáže vytvářet široké emoční plochy, různé atmosféry, nekonečné beaty, zvuky, ruchy, které se vymykají veškerým hudebním cliché,“ vysvětluje svůj vztah k Davidově hudbě Markéta Vacovská.
Scénu vytvořila Petra Vlachynská a lightdesign Martin Špetlík. „S Markétou jsme spolupracovali na několika projektech, a co jsem mohla vypozorovat je, že Markéta nezná fyzický limit. To, jakým způsobem fyzicky ,mluví‘ na jevišti je pro mě jako realita přepasírovaná přes jiný časoprostor. Je to přesné, sdělné a opravdové, procezené extází i katarzí,“ popisuje scénografka Petra Vlachynská.
Inscenace je také doplněna o projekce. Na přípravách se aktivně podílejí studenti Západočeské univerzity v Plzni, konkrétně Nela Matoušková a Jakub Lampír z oboru Intermédia na Fakultě Designu a Umění Ladislava Sutnara.
Zdroj: Studio DAMÚZA
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Zahrada, velký stůl a zmrzlina aneb Jak to dělají v ALTĚ. Rozhovor s mládím, které převezme zodpovědnost
rozhovory -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 9 dny
Václav Marcol
Známená to tedy, že pouze se znalosti klasického tance se absolvent uplatní špatně nebo dokonce vůbec? Učilo se dosud…Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
před 17 dny
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
před 17 dny
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
před 20 dny
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 20 dny
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 22 dny
Milan Podolec
Na "Louskáčkovi" jsem byl v Pardubicích dne 11. 11. 2024, děti po chvíli začaly odcházet a přiznám se, že i mně se…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
Kata Zagorski
Neprávem? Tak to som sa chvíľu snažila zistiť, či právem alebo neprávem, aj či bola právem alebo neprávem vrátená späť,…Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero