Mezinárodní baletní festival Marinského divadla začíná již příští týden

Příští týden ve čtvrtek 22. března začíná 12. mezinárodní festival Mariinského baletu, jenž se pro mnohé příznivce tanečního umění stal již neodmyslitelnou součástí jarní části divadelní sezóny. Program festivalu začíná obnovenou premiérou baletu Rolanda Petita Le Jeune Homme et la Mort z roku 1946, díla, jenž svému autorovi přineslo světový věhlas. S jeho vznikem je spojeno nejedno slavné jméno taneční historie - choreografa k jeho vytvoření inspiroval Jean Cocteau, jenž se s předlohou seznámil prostřednictvím Sergeje Ďagileva, v titulní roli se pak v průběhu času představili takoví tanečníci jako Rudolf Nurejev či Michail Baryšnikov ... V Mariinském divadle byl balet poprvé uveden na konci devadesátých let s Farukhem Ruzimatovem a Uljanou Lopatkinou v hlavních rolích. Tentýž večer se mohou diváci těšit také na představení baletu Marnotratný syn George Balanchina na hudbu Sergeje Prokofjeva, původně vytvořený v roce 1929 pro Ďagilevův Ballets Russes. V titulních rolích se tentokrát představí sólisté New York City Ballet, souboru, jenž je tradičním ochráncem odkazu slavného choreografa. Nejsou to však jediní hostující sólisté, kteří na prknech Mariinského divadla předvedou své taneční umění - z dalších namátkou jmenujme Světlanu Zacharovu, Alexandra Volčkova a Anastasii Matvienko z Velkého divadla v Moskvě, kteří spolu vytvoří milostný trojúhelník v La Bayadère (jejich  vystoupení 24.března bude současně připomínkou šedesáti pěti let profesionální kariéry Olgy Nikolajevny Moisejevy, vynikající baleríny a pedagožky), z londýnského Královského baletu pak přijedou sólisté Alina Cojocaru a Johan Kobborg, kteří se den poté představí v titulních rolích baletu La Sylphide. Zkrátka ovšem nepřijdou ani fanoušci hvězd domácího souboru: Viktoria Těreškina a Alexandr Sergejev zatančí v baletu Angelina Preljocaje Le Parc, Diana Višněva v Errand into the Maze Marthy Graham, Subject to Change z dílny Paula Lightfoota a Sol León a Pierrot Lunaire Alexeje Ratmanského. Příznivci Uljany Lopatkiny a Andreje Jermakova pak své oblíbené tanečníky uvidí v dalším Ratmanského baletu Anna Karenina. Vyvrcholením festivalu je však bezesporu vystoupení souboru Maurice Béjarta, jednoho z legendárních choreografů 20. století. Nyní, čtyři roky po jeho úmrtí zavítá Béjart Ballet Lausanne do Petrohradu mimojiné i se čtyřmi choreografiemi z dílny svého zakladatele: Bolero, Ce que l'amour mi dit, Cantate 51 a pas de deux Hélène et Euphorion z baletu Notre Faust. Návštěvu Béjart Ballet Lausanne bude doprovázet výstava unikátních fotografií Valentina Baranovského, zachycujících Maurice Béjarta, tanečníka Jorge Donna a  baletní umělce Kirovova Balletu na konci osmdesátých let, kdy věhlasný choreograf tehdejší Leningrad poprvé navštívil. Samotný festival poté uzavře 1. dubna galakoncert všech festivalových hostů. Tradiční součástí festivalu jsou také master-classes, vedené pedagogy různých škol. Letos do Petrohradu zavítá Michael Denard, dřívější Étoile a současný baletní mistr baletu Pařížské opery. Jeho master-classes jsou určeny především studentům Ruské baletní akademie A. Vaganovové a stipendistům Mariinského divadla. Zdroj: www.mariinsky.ru

Témata článku

Rusko

Tanec

DIÁŘ PŘEDSTAVENÍ

červen 2019

Po Út St Čt So Ne
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
DEJTE NÁM TIP NA PŘEDSTAVENÍ

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE

to nejčtenější z tanečních aktualit

Přihlašte se k odběru newsletteru: