Mnohem víc než nic…ve Studiu ALTA!
zprávy
Tematicky navazují Šavel s Dobákem v novém projektu na linku započatou v duetu Much to Much – na mušku si prý berou především zběsilost a absurditu dnešní informační doby a zkoumají hranici mezi „vysokým uměním“ a absolutním kýčem. S vtipem, nadsázkou i citem pracují s otázkami: Jak se něco, co je očividně uměle vytvořené, stane skutečným? Uvěřím tomu, přestože vím, že se to vytváří přímo před mýma očima? A především – kde je hranice mezi patosem a skutečnou emocí? A jak na ni reagujeme? „Tyto otázky zrcadlí dnešní společnost a svět, který nás obklopuje. Rychlá, povrchní komunikace, dokonalý přístup k informacím. A přesto člověk zůstává pohodlným, bez zájmu, přesycený neustále vyskakujícímu novinkami,“ dodává k tématu jeden ze spoluautorů, Peter Šavel.
ME-SA se tentokrát rozrostla o další pozvané tanečnice a na jevišti se tak v částečně improvizovaném představení setkají Martina Hajdyla Lacová (nominována na Tanečnici roku 2011 i 2012), Lucia Kašiarová (Tanečnice roku 2012), Tereza Ondrová (Tanečnice roku 2010) a Andrea Opavská (nominována na Tanečnici roku 2008).
Vstupenky v ceně 150 / 100 Kč je možné rezervovat na adrese rezervace@altart.cz a zakoupit přímo před představením. ME-SA
Nezávislá taneční skupina ME-SA vznikla v srpnu roku 2008 jako vyústění v té době dvouleté spolupráce choreografky Ji-Eun Lee a česko-slovenské trojice tanečnic Hany Kalouskové, Martiny Hajdyly Lacové a Karolíny Hejnové (Párové). V květnu 2009 uvedla trojice tanečnic autorský site – specific projekt Echoes v Synagoze na Palmovce, který byl oceněn Cenou diváka na České taneční platformě 2010. V sezoně 2010/2011 oslovila ME-SA ke spolupráci slovenské uskupení Debris Company a českou choreografku Lenku Vágnerovou; zároveň našla skupina stálou scénu v rámci rezidenčního projektu „Studio ALTA - Hala 30“ v pražských Holešovicích, kde pracuje dodnes. ME-SA prezentovala své projekty na festivalech Česká taneční platforma, Tanec Praha, Malá inventura, Edinburg Fringe Festival ad. Stanislav Dobák
vystudoval konzervatoř J. L. Bellu v Bánské Bystrici a v roce 2010 absolvoval na P.A.R.T.S. v Bruselu. V letech 2007–2010 tančil v choreografii Hands W. Vandekeybuse. Od roku 2009 intenzivně spolupracuje s D. Zambranem – tančil v představení SHOCK (2009) a momentálně zkouší novou choreografii s názvem Thirst, která bude mít premiéru v prosinci 2011. Zároveň působí jako pedagogický asistent Davida Zambrana. Společně s Peterem Šavelem vytvořili tři autorské duety.
Peter Šavel
je absolventem bakalářského programu na VŠMU v Bratislavě (pedagogika moderního tance) a P.A.R.T.S. v Bruselu v roce 2010. Tančil v projektech významných slovenských i zahraničních tvůrců, mj. T. Hauerta, S. Sanchis, D. Zambrana, W. Vandekeybuse nebo A. T. de Keersmaeker. Po přijetí na P.A.R.T.S. se začal věnovat vlastní tvorbě. Duet One for you, two for me, který vytvořili společně se Stanislavem Dobákem, byl vybrán na prestižní festival Aerowaves. V současné době žije a tvoří v Bruselu, kde pracuje se skupinou Body Talker a choreografem Pierrem Droulersem. Zdroj: ALTA
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 35 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 37 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 38 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 39 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 53 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 55 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?