Na podzim se bude v Ponci tančit tango i experimentovat s elektřinou
zprávy
Zcela odlišný styl bude prezentován představením Quilombo /premiéra 13. října/ z prostředí argentinského tanga. Tanečnice a choreografka Patricie Poráková na něm spolupracovala s nejlepšími tanečníky argentinského tanga současnosti. Zvláštní název Quilombo v afrobrazilské kultuře znamená „komunitu zběhlých otroků hluboko uvnitř džungle“ a symbolizuje tak revoluci a osvobození. V dialektu Lunfardo, slangu z podsvětí argentinského tanga a zároveň jazyku textů jeho písní, zas „quilombo“ znamená „bordel“. Toto představení přinese fascinující pohled na svět tanga, jelikož bylo vytvořeno lidmi, kteří tímto tancem skutečně žijí.
První z listopadových premiér je představení Bouchačka souboru DOT504, pod kterým je podepsáno autorské duo Jiří Pokorný a Martin Vraný. Tento komorní duet pro tři osoby bude uveden 4. listopadu. Divadelní dramatik a režisér Jiří Pokorný v něm vytvořil příběh netradičního a přesto stále stejného trojúhelníku dvou žen a muže. Důležitou roli vypravěče příběhu v představení zosobňují různé jevištní složky – tanec, performance, herectví i hudba.
Další z avízovaných premiér se uskuteční 18. listopadu v rámci festivalu NANOHACH ČESKY. Bude jí představení Flashed by, které vzniká v koprodukci souboru NANOHACH a občanského sdružení Tanec Praha. Autorkou představení je Lenka Flory, interpretkou Lea Švejdová. Flashed by se zabývá reflexí faktu, jakým způsobem zůstávají osudy heroických žen zapsány v kolektivním ženském povědomí, a také tím, jak je každá žena hrdinkou i ve svém běžném životě.
Tři originální choreografie mladých tvůrců představí premiéra Occamova břitva, která bude uvedena 10. prosince. Hostující Pražský komorní balet (PKB) dává možnost mladé generaci českých a slovenských choreografů profesionálně tvořit pod vedením pedagogů z PKB a HAMU (Hudební a taneční fakulta Akademie múzických umění v Praze). V letošním roce budou představena díla tanečníků PKB Nikol Šneiderové a Šimona Kubáně a studenta choreografie na HAMU Pala Kršiaka. Všechny tři práce mají společné jmenovatele – přesnost, jednoduchost výpovědi, jasnost tématu a vyhranění se. Zdroj: Divadlo Ponec
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 35 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 37 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 38 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 39 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 53 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 55 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?