Na podzim se bude v Ponci tančit tango i experimentovat s elektřinou

Zcela odlišný styl bude prezentován představením Quilombo /premiéra 13. října/ z prostředí argentinského tanga. Tanečnice a choreografka Patricie Poráková na něm spolupracovala s nejlepšími tanečníky argentinského tanga současnosti. Zvláštní název Quilombo v afrobrazilské kultuře znamená „komunitu zběhlých otroků hluboko uvnitř džungle“ a symbolizuje tak revoluci a osvobození. V dialektu Lunfardo, slangu z podsvětí argentinského tanga a zároveň jazyku textů jeho písní, zas „quilombo“ znamená „bordel“. Toto představení přinese fascinující pohled na svět tanga, jelikož bylo vytvořeno lidmi, kteří tímto tancem skutečně žijí.
První z listopadových premiér je představení Bouchačka souboru DOT504, pod kterým je podepsáno autorské duo Jiří Pokorný a Martin Vraný. Tento komorní duet pro tři osoby bude uveden 4. listopadu. Divadelní dramatik a režisér Jiří Pokorný v něm vytvořil příběh netradičního a přesto stále stejného trojúhelníku dvou žen a muže. Důležitou roli vypravěče příběhu v představení zosobňují různé jevištní složky – tanec, performance, herectví i hudba.
Další z avízovaných premiér se uskuteční 18. listopadu v rámci festivalu NANOHACH ČESKY. Bude jí představení Flashed by, které vzniká v koprodukci souboru NANOHACH a občanského sdružení Tanec Praha. Autorkou představení je Lenka Flory, interpretkou Lea Švejdová. Flashed by se zabývá reflexí faktu, jakým způsobem zůstávají osudy heroických žen zapsány v kolektivním ženském povědomí, a také tím, jak je každá žena hrdinkou i ve svém běžném životě.
Tři originální choreografie mladých tvůrců představí premiéra Occamova břitva, která bude uvedena 10. prosince. Hostující Pražský komorní balet (PKB) dává možnost mladé generaci českých a slovenských choreografů profesionálně tvořit pod vedením pedagogů z PKB a HAMU (Hudební a taneční fakulta Akademie múzických umění v Praze). V letošním roce budou představena díla tanečníků PKB Nikol Šneiderové a Šimona Kubáně a studenta choreografie na HAMU Pala Kršiaka. Všechny tři práce mají společné jmenovatele – přesnost, jednoduchost výpovědi, jasnost tématu a vyhranění se. Zdroj: Divadlo Ponec