
„Ostrava neboli ‚československý Pittsburgh‘ možná bylo hornické město, ale mělo slušné staré divadlo (i když naléhavě volající po opravě) přímo naproti dobrému hotelu s vanami u každého pokoje, s horkou vodou, fungujícím výtahem a obstojnou restaurací – vším, co může učinit unavené tanečníky šťastnými. Ale pro ty, kdo tam žili, byla Ostrava neutěšeným místem. Během dne nebyla v obchodech elektřina – stejně tam nebylo vlastně co kupovat, dokonce ani časopisy ne. Naše maskérka v divadle obdivovala kvalitu našich papírových kapesníčků a líčidel. V ostravském programu se z nás, žen, najednou staly Slovanky: jmenovaly jsme se Brownová, Farberová, Hayová, Lloydová a Neelsová. Vážně legrace!“ (Z knihy Carolyn Brown Chance and Circumstance: Twenty Years with Cage and Cunningham.)

Cílem současného projektu je uspořádat ojedinělé představení jako vzpomínku na tato výjimečná vystoupení amerických umělců v roce 1964. Merce Cunningham Dance Company, ve které působili a účinkovali také hudební skladatel John Cage a výtvarník Robert Rauschenberg, vystupovala v Československu. Pro mnoho umělců, zvláště hudebníků a skladatelů, měla tato vystoupení klíčový význam. Dalo by se říci, že úzká spolupráce Petra Kotíka s Johnem Cagem (která pokračovala až do Cageova úmrtí v roce 1992) má svůj počátek právě v jejich pražském vystoupení. Před padesáti lety tato vystoupení znamenala první živé setkání s nejnovějšími proudy soudobého performativního umění v tehdejším Československu.
Autorem choreografie bude bývalý člen Merce Cunningham Dance Company Daniel Squire. Na jevišti se kromě něj představí Nicole Morel – bývalá sólistka Ballett am Rhein Düsseldorf pod uměleckým vedením Martina Schläpfera – a členové baletu Národního divadla moravskoslezského v Ostravě (Isabelle Ayers, Giordano Bozza, Macbeth Konstantin Kaněra, Nicole Morel, Brígida Pereira Neves, Markéta Pospíšilová, Filip Staněk, Barbora Šulcová a Patrick Ulman).
Filip
Skvelá odborná recenze! Gratuluji!Puppet, Dos soles solos – Dvojitá sázka na jistotu?