Národní divadlo moravskoslezské chystá premiéru: Barocco & Carmina Burana
zprávy
Pro dílo Barocco si choreograf Jacek Przybyłowicz zvolil geniální hudbu Johanna Sebastiana Bacha. „V symbióze s ní vznikla choreografie inspirovaná duchem barokní doby; dynamicky kontrastní obrazy odkrývají na scéně různé vztahy mezi oživeným reliéfem barokních figur,“ uvádí se v materiálech divadla. Carmina Burana bavorského skladatele Carla Orffa patří k nejhranějším skladbám 20. století. Orff použil anonymní německé, francouzské a latinské texty z konce 13. století, líčící smutnou i veselou podobu lásky, stížnosti na zkaženost světa a zkázu dobrých mravů. Osud a štěstí jsou zosobněny římskou bohyní Fortunou, bohyní náhody, personifikací naděje ve vítězství dobra a zosobnění nevypočitatelnost života. „Osudové kolo štěstí je symbolem vzestupů a pádů v životě lidí i ve vztazích mezi mužem a ženou – jeho prostřednictvím jsme svědky hymnu lásky v choreografii Youriho Vámose,“ láká program. Youri Vámos je českým divákům dobře znám, jeho balety byly či jsou na repertoáru pražského i brněnského Národního divadla.
S choreografe Jackem Przyby łowiczem se uskuteční 7. ledna od 18:00 hodin speciální setkání, a to v prostru Cooltour. Nepůjde jen o chystanou premiéru. Jacek Przybylowicz byl sedm let členem souboru Kibbutz Contemporaray Dance Company, jednoho ze dvou nejproslulejších izraelských tanečních těles. Se souborem vystoupil na mnoha festivalech moderního tance, navštívil při tom více než 50 zemí po celém světě – mimo jiné USA, Kanadu, Brazílii, Argentinu, Chile, Mexiko, Singapur, Tchaj-wan, Japonsko. Mnohokrát vystupoval v Evropě, také v Polsku na pozvání Lodžských baletních setkání. Návštěvníky besedy provede „tanečním světem snů, fantazie a magie Kibbutz Contemporary Dance Company“. Uvidí ukázky z děl, osobní zkušenosti a jeho vlastní tvorbu. Součástí večera bude i workshop, kde si pod Jackovým vedením mohou tancechtiví diváci vyzkoušet i kousek z připravované premiéry. Zdroj: NDM
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 40 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 42 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 43 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 44 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 58 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 60 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?