Ve dnech 23. až 26. února 2012 proběhne v Drážďanech jubilejní desátá Německá taneční platforma (Tanzplatform Deutschland), přední festival současného tance v Německu. Velká většina představení se odehraje v prostorách uměleckého centra Hellerau, místa, které je možná více než kterékoli jiné divadlo v Německu synonymem pro inovace a pohyb. Právě zde před více než sto lety založil Émile Jaques-Dalcroze svou školu rytmiky, Adolphe Appia vytvořil prototyp otevřené scény, Alexander von Salzmann vyvinul svůj převratný a legendární systém jevištního svícení a Heinrich Tessenow navrhl působivou architekturu, vycházející z nápaditého využití rovnováhy a symetrie. Na rozdíl od předchozích let není program Německé taneční platformy 2012 určen pouze porotou festivalu. Jeho spolupořadatelé vůbec poprvé oslovili také některé soubory s mezinárodním renomé, jako jsou například The Forsythe Company, Constanza Macras / Dorky Park, Meg Stuart / Damaged Goods nebo Sasha Waltz & Guests, které patří mezi nejuznávanější a nejvlivnější představitele německého tanečního divadla. Porotou vybraných deset choreografií potom tvoří pestrý průřez téměř všemi styly a formáty, jež současná německá taneční scéna nabízí. Dalších deset choreografů potom dostane příležitost předvést svou práci v rámci nově uvedených “Pitching sessions”. Součástí doprovodného programu je také další novinka, premiéra složená z choreografií Williama Forsythe v podání tanečníků Semperoper Ballett. Návštěvníkům se tak jednak otevírá možnost navštívit světoznámou Semperoper, současně s tím jde také o krok ze strany pořadatelů, jak dále rozšířit žánrovou nabídku festivalu o balet. Německá taneční platforma je nejvýznačnější fórum současného tance v Německu. Od roku 1994 přináší každé dva roky přehled aktuálních trendů a novinek na německé taneční scéně. Zdroj: www.tanzplattform2012.de
Německá taneční platforma je za dveřmi
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
„Člověk prostě musí zatáhnout ruční brzdu,“ říká Jana Burkiewiczová k pozastavení činnosti svého souboru Burki&com
rozhovory -
Izraelská umělkyně Galit Liss: „Otevírám taneční umění zralým ženám“
rozhovory -
Ohad Naharin – Setkání s přívětivým démonem
osobnosti -
Nebesa – Kam kráčí Losers?
recenze -
PSOTA – Mistr – Autenticita, emoce a jiný Martin Dvořák
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 10 dny
Josef Bartoš
Samozřejmě nemůže být prodejnost lístků ukazatelem kvality. Ale ti, kteří sedí ve vedení Národního divadla, pak získají…Pochybné bpm lapající po dechu…
před 14 dny
Jana Novotná
Prodejnost lístků baletu přeci nemůže být hodnotícím kritériem - v městě plném turistů, kde pokud touží navštívit budovu…Pochybné bpm lapající po dechu…
před 18 dny
Kata Zagorski
Potlesk tomuto rozhovoru„Člověk prostě musí zatáhnout ruční brzdu,“ říká Jana Burkiewiczová k pozastavení činnosti svého souboru Burki&com
před 18 dny
Filip Staněk
Díky! Skvělý, odvážný a potřebný příspěvek. Ano, neptala jste se všude. Jsem hrdý, že jsem nezávislý taneční umělec.…Hrdost a svoboda na taneční scéně
před 25 dny
Monika Štarková
Velmi trefný příspěvek k diskuzi.Tyto pochybnosti jsem o autorce textu rovněž uvedla na Facebookových stránkách.…
Variations of Dreams – Zdařilý premiérový večer
před 25 dny
Kryštof Šimek
Dobrý den,Vážená paní Trubačová, velmi mě mrzí, že debata o představení nespočívá v tom, jak se studenti za dva…
Variations of Dreams – Zdařilý premiérový večer
Josef Bartoš
Vážení komentující,bohužel, k faktickým chybám skutečně došlo, za což patří studentům i organizátorům naše omluva.…
Variations of Dreams – Zdařilý premiérový večer