NoD otevře narozeninový festival BE23 multimediální pohybovou live performancí Ljós
zprávy
Italské umělecké studio fuse* vzniklo v roce 2007 coby multimediální platforma s cílem objevovat a rozšiřovat kreativní potenciál digitálních technologií. Nejznámější ukázkou jejich přístupu je live media performance Ljós, pojmenovaná podle islandského slova pro světlo. Středobodem celého vystoupení je tanečnice a akrobatka Elena Annovi, jejíž pohybové kreace se prolínají a doplňují s audiovizuální projekcí reagující v reálném čase na její pohyb.
„Elena Annovi – zavěšená v prostoru vysoko nad pódiem – se vznáší ve tmě, je podbarvena vizuální projekcí a v kombinaci se zvukem synchronizovaným v reálném čase vytváří uhrančivou kombinaci pohybových kreací. Na velikém plátně vzniká iluze hlubokého prostoru a tanečnice v symbióze s pokročilými technologiemi dává možnost vznikat syntéze tří uměleckých výrazových prostředků – tanci, vizuálu a hudbě. Tanec, světlo a zvuk tak díky vzájemnému propojení zvou obecenstvo na jedinečnou emocemi nabitou cestu, na které dává představení Ljós příležitost nahlédnout do oslňujícího příběhu na pokraji reality a snu, ve kterém prostor, čas a gravitace ztrácejí své původní hodnoty,“ dodávají organizátoři.
Koncept performance je vystavěn na nejnovějších technologiích a v současnosti stojí na samotné hranici možností zpracovávání živě získávaných dat (snímání pohybu tanečnice) a jejich zpracovávání v reálném čase. Získávaná data jsou obratem odesílána zpět do generativních grafických programů, které vytváří základ vizuálních projekcí. Ljós, společně s předchozími projekty studia Fuse* - jako byly projekty Pixel (2014) od Adrien M / Claire B Company a N4.0 (2011) ve spolupráci s tanečníkem Simonem Courchelem – stojí v popředí aktuální multimediální tvorby, která hledá nové paradigma v novomediálních uměleckých postupech. Namísto užití statických a předpřipravených audiovizuálních materiálů, směřuje italská skupina pozornost k sloučení tělesných a digitálních elementů v živém celku.
Zdroj: Experimentální prostor NoD
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 35 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 37 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 38 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 39 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 53 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 55 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?