Ve čtvrtek 1. listopadu 2018 se v rámci cyklu Nová generace představí ve Studiu ALTA studentka třetího ročníku choreografie na HAMU Anna Benháková, která představí tři své práce. Festival Nové generace proběhne o tři týdny později, konkrétně od 23. do 25. listopadu v prostorách HAMU a divadla Disk.
Reloj den arena je první fotograficko‑choreografický projekt Anny Benhákové. Vznikl během studijní stáže na Institut del Teatre ve španělské Barceloně z touhy propojit dva hlavní autorčiny zájmy - choreografii a fotografii. V prosinci 2017 byla uvedena první verze choreografie ve spojení s výstavou v rámci festivalu CreaDansa. Česká premiéra se uskutečnila 6. května 2018 v divadle Ponec jako ročníková práce Benhákové.
„Reloj de arena je meditací nad myšlenkou vnímání čtvrtého rozměru. Jde o představu možnosti potkání různých verzí sebe sama. Možnost potkat se s verzí sebe, která v minulosti či budoucnosti učinila jiné, více či méně zásadní rozhodnutí. Verze sebe, která byla zasazena do jiného kontextu. Například se narodila na jiném kontinentu, do jiné rodiny, o sto let dříve či později... Pozoruji jejich chování, názory. Jsem jimi více či méně ovlivněna. Pozoruji jejich život. Konfrontuji se s ním. I ony se konfrontují s mým názorem. Pro ně jsem já verzí jich. Oddalujeme se a spojujeme. Někdy je to jako pohled do zrcadla. Někdy se sobě navzájem ztrácíme,” říká Anna Benháková.
Performance s názvem Green vznikla ve spolupráci s Alicí Minar. První verze byla vytvořena během několika málo zkoušek pod vlivem naakumulovaných pocitů jejich společného pobytu v Japonsku. Velkou inspirací je jejich bezprostřední dojem z Japonska a také workshopu butó, který tam obě choreografky absolvovaly. Další rovinou předání jejich zážitku bude malá fotografická výstava.
Impulsem pro vytvoření choreografie Děti z popela bylo zadání Lucie Holánkové v rámci předmětu Choreografický seminář na HAMU. Tématem bylo vytvořit choreografii na hudební formu fuga. Anna Benháková si vybrala skladbu od Gideona Kleina Fantazie a Fuga, která byla napsána v Terezíně v roce 1942. Rozhodla se, že neodbočí daleko od tématu, jež nabízela hudba. Vzala si za inspiraci čtyři pomníky obětem holocaustu (Holocaust Memorial in Miami Beach, Florida, Památník obětem holocaustu na místě někdejšího starého židovského hřbitova v Ústí nad Labem, Pomník dětským obětem holocaustu v Lidicích, Památník v podobě 60 párů bot ze železa na břehu Dunaje v Budapešti). Stěžejním se stal pomník dětských obětí v Lidicích, jenž znázorňuje osmdesát dva dětí, které zemřely v koncentračním táboře Chelmnu nad Nerrem. Čtyři interpretky ve věkovém rozmezí od jedenácti do devatenácti let představují všech osmdesát dva dětí, zároveň i obraz čtyř sester, které si s vzájemnou láskou snaží pomáhat v životě, který se jim tak radikálně mění před očima. Přestože choreografie byla vytvořena na konci června 2018, veřejnosti se představí poprvé až nyní.
Zdroj: Nová generace
Nová generace představí tvorbu Anny Benhákové
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřela tanečnice a pedagožka Jana Tomsová
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory -
Věra Ondrašíková a kol., POCKETART, ZDRUHESTRANY: Proč odcházíme z divadla PONEC? II.
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 7 dny
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 7 dny
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 7 dny
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 7 dny
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 7 dny
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 9 dny
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Tanecnik
Ideální místo pro Filipa Barankiewitcze!!!Dánský Den Kongelige Ballet hledá nové umělecké vedení