Registrace

Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková

Rada hlavního města Prahy vyhlásila v únoru konkursní řízení na funkci ředitele/ředitelky Taneční konzervatoře hl. m. Prahy (TKP), do kterého se přihlásili čtyři uchazeči. Zvítězila v něm dosavadní pedagožka konzervatoře Pamela Morávková. Ta nahradí ve funkci Jaroslava Slavického, který stál v čele TKP od roku 1996.

Inzerce

Pamela Morávková absolvovala Hudební a taneční školu v Praze (u Olgy Páskové a Kateřiny Slavické), pedagogiku tance na pražské HAMU a byla členkou souboru Baletu Národního divadla v Praze.

Anonymizované koncepce uchazečů o post ředitele/ředitelky TKP k nahlédnutí zde.

Zdroj: Portál hl. m. Prahy, ZUŠ Říčany

Vyplněním e-mailu se přihlásíte k odběru automatických notifikací, které vás upozorní na nový příspěvek v této diskuzi.

Odesláním příspěvku souhlasíte s pravidly pro diskutující

petram
Pamela Morávková
Pamela Morávková je jméno rodné, nebo vyvdané ? V archivu ND žádná Pamela Morávková není...
Barbora reakce na petram
Re: Pamela Morávková
Dobrý den, podle archivu ND tančila paní Morávková v divadle Absolventský koncert Hudební a taneční školy v roce 1987/1988 a v roce 1988/1989, tedy 2 školní představení. V jednom představení tančila Indický tanec a ve druhém variaci Víly.
Natálie reakce na petram
Re: Pamela Morávková
Dobrý den, rodné jméno je dle knihy Cesty k tanečnímu a baletnímu mistrovství Pamela Méhešová (rok ukončení studia1989).
Daniela
Změna
Jsem ráda, že se po dlouhých letech vymění vedení na předních vzdělávacích institucích Praze a v Brně. Doufám, že se škola zaměří na přísnější výběr budoucích studentů, protože řada dětí skutečně nemá od pána Boha dispozice k tomu, co požaduje dnešní podoba klasického baletu. Dětem se to vysvětluje těžce, ale je lepší je ve vhodné formě konfrontovat už při přijímacím řízení, aby pak nepřišlo na škole velké trápení. V osmém ročníku pak někteří zapláčou. Z mé zkušenosti vím, že děti na školu přichází s vizí, že budou primabaleríny, málokdo si přeje být v poslední řadě ve sboru a už vůbec nikdo si nepřeje nezískat angažmá a směřovat na Úřad práce. Fandím tomu, aby si řada pedagogů doplnila chybějící pedagogické vysokoškolské vzdělání a aby se dal prostor novým vizím v tom, jak učit balet. Inspirovali jsme se drsným bolševicko sovětským stylem výuky baletu, ale dnes jsme již součástí moderního západního světa, kde některé metody by již neměly mít žádné místo. Na tanečních konzervatořích na to někteří zapomínají. Je nutné ale i regulovat trendy, kdy méně talentované děti získávají přijetí na soukromých konzervatořích, protože je státní konzervatoř odmítla. Jsme stále malý stát a talenty bychom měli soustředit spíše do jedné prestižní instituce. Těším se, jestli uvidíme konečně nějaké změny.
Jan Klen reakce na Daniela
Re: Změna
Ano, změna je dobrá, když se ví proč, co se očekává a co je možné a co je nadále jen ve vizích přacích. Asi je dobré to vyhodnocení nejen řádně provést, poděkovat nejen ze slušnosti (je-li za co a to asi určitě je) a říct tu vizi a mít tu šanci to zkusit jinak. Od čistého stolu to nejde, třeba pojmenovat a začít, to není na 100 dnů, to je na léta ... To není jen o dětech a rodičích a nepotkávajících se snech v době od pěti do dvaceti let, to je generační přístup ve vizi být co nejlepší v tom, že vrcholová cesta by měla mít i podmínky ze strany špičkové státní instituce a to nejen v duchu zatížení těch sto a více dotčených rodin a příbuzných, ale i ze strany školy takové, jejího zázemí, vedení, velmi kvalitního pedagogického a provozního vedení tak, aby se někde potkalo ... Děti se nerodí jen v genech baletních v kombinaci s vrcholovým sportem a zázemím v rodině a vcelku s tím, co je jim nabídnuto pro profesionální kariéru, která je ale srovnatelná se zátěží ne z nesrovnatelné minulosti, ale ze současnosti a možnosti prožít část života v této vyjímečné kombinaci. Ale život se žije i dál po 40 letech a je nutno volit i takový přístup, který by umožnil žít dále i za adekvátních podmínek nejen těla, ale i duše, vztahů, rodiny a jinak podobně jako jiné profese ... Kdo to chce zkusit nyní i jinak, nechť si to uvědomí již od začátku s hlavou vzpřímenou a jasnou vizí a život této změny ukáže, zda je to usilování správným směrem - přál bych to všem účastníkům tohoto pokusu s tím i něco udělat i kdyby o kousek jinak ...
Přál bych mít i kus odvahy k tomu, poděkovat za to minulé a nezapomenout, kdo a jaký přínos zde jednoznačně bylo možné vysledovat v době minulé v těch stovkách absolventů a jejich života, proměněných snů do skutečnosti a pocitů vrytých do kilometrů čtverečných popsaného od špiček do baletizolu - a nejen ze slušnosti ... Odborná veřejnost radši mlčí, ale snad se najde čas a odvaha i jinak, ale děkovat a i nezávisle posoudit by se asi mělo též umět, když se chce měnit ...
Václav Marcol reakce na Jan Klen
Re: Re: Změna
Opravdu je potřeba je změna. Proč ty děti ,které chtějí být primablerinami být nemohou? Kdo je to oprávněn říci ? Kromě konzervatoří existuje ještě spoustu baletních škol .Některé děti z těchto škol vyhrávají mezinárodní soutěže a získávají stipendia v zahraničí. Svět je kulatý a má 4 světové strany . Divadel je spousta a šance jsou veliké ,pokud dítě má na balet postavu a hodně se snaží ,tak se úspěch dostaví . Nevěřil jsem tomu ,že je možno získat roli již v 11 letech do baletu Louskáček , který režíruje kanadský režisér. Moje dcera mne o tom přesvědčila. To ještě nestudovala konzervatoř. Po absolvování studia by se měly šance zvýšit . Pokud ředitelka tvrdí ,že šance být primabelerinou mají pouze ti nejlepší a ti ostatní nemají šanci ,tak nevěří instituci ,kterou řídí.
... reakce na Václav Marcol
Re: Re: Re: Změna
Student i rodiče by určitě měli dostat nejlepší upřímný odhad toho, jaká je reálně šance, že se v oboru prosadí. O tom, že někdo nemůže být primabalerína totiž nakonec rozhoduje divák. Když se letos dokáže tancem uživit nějaký počet lidí a dítě se mezi těch top N bude dostávat opravdu těžko, tak je fér to rodičům říct... ...samozřejmě, že svoje nižší pohybové nadání může kompenzovat nějak jinak a samozřejmě, že pro některé studenty bude tahle cesta i tak nejlepší možnost, ale budoucnost je dlouhá a nejistá, což dělá z velice brzké úzké specializace (jakou tanec vyžaduje) dost velké riziko, které je potřeba důkladně zvážit oproti ostatním možnostem.

Jiná věc ale je, že by školství skutečně mělo fungovat výhradně na principu uspokojování poptávky. Ne až tak dávno jsme si vyzkoušeli, že centrálně naplánovat se nedá ani výroba základního zboží pro potřeby uzavřené ekonomiky, tak si nehrajme na to, že nějaká centrální plánovací komise bude schopna předpovědět, jaké obory budou potřeba za 30 let v neustále se proměňujícím globalizovaném světě. Nemluvě o tom, že studenti často mají o ideální přípravě diametrálně odlišné představy, než úředník ve svých tabulkách (typicky SOŠ vs gymnázia jako příprava na VŠ).