Nový projekt Dagmar Spain v divadle Ponec
zprávy
Ve své nové choreografii se Dagmar Spain ptá: „Co potřebujeme k tomu, abychom se odhodlali vydat po nové neznámé cestě? Dokážeme se na ni připravit, nebo se nám bude postupně odkrývat, zatímco my po ní budeme kráčet?“
„Během práce s touto problematikou jsou tanečníci vyzváni k tomu, aby přispěli svým vlastním postojem do choreografie prostřednictvím strukturovaných improvizací. Tento dynamický proud intenzivního úsilí podpoří hudba skladatele Jose Ramona Gonzalese a Fernanda Otera,“ vysvětluje Dagmar Spain.
Dagmar Spain, choreografka, tanečnice a herečka, se narodila v České republice, s rodinou emigrovala, a tak své studium tance započala ve Frankfurktu. V Německu spolupracovala s mnoha tanečními institucemi včetně Bremer Tanztheater, kde začala intenzivně spolupracovat i s herci. V roce 1990 odešla do New Yorku dokončit svá studia na Tisch School of the Arts na New York University. Tam také v roce 2000 založila svou vlastní uměleckou společnost Dance Imprints. Její práce byla prezentována v USA, Kanadě, Německu, Japonsku a České republice. Dagmar se vrátila do Čech a posledních 6 let pracovala, jako aktivní tanečnice, choreografka a herečka v rolích jako Amanda v Glass Menagerie od Tennessee Williamse, nebo Striga v Borgia (TV seriál) a v Nosferatu v režii Petera Straughana, který obdržel nominaci na Oscara. V poslední době se soustředila na svou novou práci That which moves forward… a na celou choreografii k vybraným hudebním kompozicím Fernanda Otera v Lake Studiu v Berlíně, kde v současnosti žije.
www.danceimprints.com
Fernando Otero, vítěz Latino Grammy 2010, je skladatel a klavírista, který v současné době žije v New Yorku. Vyprofiloval se jako spisovatel, hudebník a kapelník. Na naléhání jednoho ze svých učitelů hudby začal používat hudební prvky a zvuky typické pro argentinské tango. Jedinečný a provokativní styl se vyvinul, když Fernando vložil jazzovou improvizaci do formální struktury používané v klasické soudobé hudbě. Jeho hudba je často rychlá a intenzivní, plna dramatických zastávek. V roce 2010 získal cenu Latino Grammy za nejlepší klasické album s názvem Vital (Harmonia Mundi). Napsal hudbu pro orchestr, komorní soubory, smyčcová kvarteta, pěvecké sbory a pro sólové nástroje jako klavír, housle a violoncello. Velmi ho ovlivnil Igor Stravinskij, Béla Bartók, Bill Evans nebo argentinský skladatel Astor Piazzolla, brazilský skladatel Egberto Gismonti a Hugo Fattoruso Uruguay. Fernando Otero napsal a produkoval soundtracky k filmům a je autorem více než 40 alb.
www.fernandootero.com
Jose Ramon Gonzalez, skladatel a klavírista, se narodil ve Valladolid ve Španělsku, kde studoval hudbu a hudební vědu. Poté pokračoval ve studiu klavíru v Praze, kde se pohybuje trvale od roku 1999. Jako klavírista vystudoval klasickou hudbu, ale v roce 2005 se začal seznamovat s jazzem a latinskou hudbou. Jako skladatel tvořil zejména pro klavír a pro komorní orchestr. Jeho styl má prvky z klasické hudby, minimalismu a jazzu. Zkoumá nové rytmické vzorce vztahující se na melodii.
Zdroj: Tisková zpráva
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 34 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 36 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 37 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 38 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 52 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 54 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?