Dne 8. května 2019 proběhne v divadle Venuše ve Švehlovce taneční večer Johany Pockové, v rámci kterého budou uvedeny dvě choreografie. První z nich s názvem Jáma lvová se zabývá tématem mediální manipulace a bude ukázkou připravovaného projektu, jehož premiéra se bude konat v září 2019 v rámci večera skupiny Tantehorse. Druhá inscenace s názvem Plné sklady citů je mezigenerační experiment zkoumající aspekty ženství inspirovaný autentickými životními vzpomínkami staré paní, přičemž holčička představuje bezstarostné dětství a mladé ženy jejich citově bohatý vnitřní svět.
V Jámě lvové se téma mediální manipulace řeší z pohledu střetu s masovostí popkultury, manipulativností a líbivostí medií, s populárními osobnostmi a vlivem politiků. Nenápadná infiltrace myšlení podprahovými stimuly je podle autorů i aktuální hrozbou dneška.
V Plných skladech citů vystupuje šest performerek od devítileté až po devadesátiletou. „Příroda je obdařila ,plným skladem citů‘, ale nezřídka pro ně chybí kupec. Radostný pohyb neposedné holčičky, která zatím uniká tíze života, kontrastuje s citově nestabilním světem mladých žen. Stáří ženy reprezentuje autorčina vlastní babička. Babička je autentickou postavou v daném čase, představitelky dětského a středního věku ztělesňují reminiscence babičky na vlastní život. V první části večera se projevuje spíše mužský fenotyp myšlení, ve druhé ženský. V obou částech prolíná tanečním pohybem citově a myšlenkově závažné sdělení,“ dodává Johana Pocková.
Johana Pocková je choreografka, tanečnice a performerka v oblasti současného tance a fyzického divadla. Studovala na konzervatoři Duncan Centre v Praze, v SEAD (Salzburg Experimental Academy of Dance), Limon Institut a Peridance Capezion Centre v New Yorku.
Zdroj: Tisková zpráva
Nový taneční kolektiv POCKetART se představí ve Venuši ve Švehlovce
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 34 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 36 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 37 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 38 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 52 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 54 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?