Tamara Rojo, první sólistka Královského baletu v Londýně opouští po dvanácti letech řady tohoto prestižního souboru a od září 2012 nastupuje na pozici umělecké ředitelky Anglického národního baletu. Převezme tak tento soubor poté, co jeho stávající šéf Wayne Eagling oznámil v únoru svou rezignaci. John Talbot, předseda představenstva Anglického národního baletu k jejímu jmenování uvedl: "Těšíme se na další pokračování úspěšné cesty našeho souboru, jež pod uměleckým vedením Wayna Eaglinga před sedmi lety započala. Tamara může díky svému mezinárodnímu renomé a tvůrčí vizi navázat nové formy spolupráce jak se subjekty ve Velké Británii, tak po celém světě. Těší se také na to, že se bude podílet na uměleckém rozvoji mladých talentů v našem ansámblu, stejně jako na dalším profilování tanečníků, kteří již nyní dosahují té nejvyšší úrovně." Další plány souboru pro rok 2013 budou oznámeny později v průběhu letošního roku. Rojo projevuje svůj zájem o řízení a management v oblasti umění již dlouhodobě, namátkou jmenujme její účast na projektu DanceEast 2010, asistenci Karen Kain v Kanadském národním baletu či její členství v uměleckých radách organizací, jako jsou Arts Council East, Dance UK, ICA nebo Anglo-Spanish Society. Vedle své nové role umělecké ředitelky však bude se svým souborem vystupovat i na jevišti a pokusí se tak díky svému mezinárodnímu věhlasu dále rozšířit publikum Anglického národního baletu jak doma ve Velké Británii, tak i jinde ve světě. Tamara Rojo k tomu dodává: "Na čas strávený v řadách Anglického národního baletu vzpomínám velmi ráda a jsem pyšná, že se mohu vrátit právě k tomuto mezinárodně uznávanému souboru s jeho výjimečnými tanečníky a hlubokou tradicí ve zprostředkovávání baletního umění publiku. Obzvláště se pak těším na práci s mladými britskými choreografy, na posílení našeho kontaktu s diváky také v regionech a hledání nových uměleckých forem, které bychom mohli dále využít v naší práci." Přední sólistkou se Tamara Rojo stala právě v Anglickém národním baletu, kde její hvězdná taneční kariéra započala - The Times ji například po jejím výkonu v Louskáčkovi Dereka Deana nazvaly "Tanečním objevem roku". V roce 2000 pak nastoupila do angažmá v Královském baletu v Londýně, kde za dvanáct let mimojiné osvědčila i svou bezkonkurenční všestrannost, od jejího přesvědčivého ztvárnění klasických úloh v Labutím jezeře a Giselle, přes pozoruhodné interpretace "rodinného stříbra" Královského baletu - rolí Manon a Julie v baletech Kennetha MacMillana a Marguerite a Isadory Duncan Fredericka Ashtona až po současný evropský repertoár, jako je například Carmen Matse Eka. Jako první sólistka Královského baletu se divákům v Covent Garden naposledy představí v MacMillanově Princi ze země pagod, Bournonvillově La Sylphide a Birthday Offering Fredericka Ashtona. Zdroj: www.theartsdesk.com, www.roh.org.uk, www.dancing-times.co.uk
Novým uměleckým šéfem Anglického národního baletu byla jmenována Tamara Rojo
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
„Člověk prostě musí zatáhnout ruční brzdu,“ říká Jana Burkiewiczová k pozastavení činnosti svého souboru Burki&com
rozhovory -
Izraelská umělkyně Galit Liss: „Otevírám taneční umění zralým ženám“
rozhovory -
Ohad Naharin – Setkání s přívětivým démonem
osobnosti -
Nebesa – Kam kráčí Losers?
recenze -
PSOTA – Mistr – Autenticita, emoce a jiný Martin Dvořák
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 10 dny
Josef Bartoš
Samozřejmě nemůže být prodejnost lístků ukazatelem kvality. Ale ti, kteří sedí ve vedení Národního divadla, pak získají…Pochybné bpm lapající po dechu…
před 14 dny
Jana Novotná
Prodejnost lístků baletu přeci nemůže být hodnotícím kritériem - v městě plném turistů, kde pokud touží navštívit budovu…Pochybné bpm lapající po dechu…
před 18 dny
Kata Zagorski
Potlesk tomuto rozhovoru„Člověk prostě musí zatáhnout ruční brzdu,“ říká Jana Burkiewiczová k pozastavení činnosti svého souboru Burki&com
před 18 dny
Filip Staněk
Díky! Skvělý, odvážný a potřebný příspěvek. Ano, neptala jste se všude. Jsem hrdý, že jsem nezávislý taneční umělec.…Hrdost a svoboda na taneční scéně
před 25 dny
Monika Štarková
Velmi trefný příspěvek k diskuzi.Tyto pochybnosti jsem o autorce textu rovněž uvedla na Facebookových stránkách.…
Variations of Dreams – Zdařilý premiérový večer
před 25 dny
Kryštof Šimek
Dobrý den,Vážená paní Trubačová, velmi mě mrzí, že debata o představení nespočívá v tom, jak se studenti za dva…
Variations of Dreams – Zdařilý premiérový večer
Josef Bartoš
Vážení komentující,bohužel, k faktickým chybám skutečně došlo, za což patří studentům i organizátorům naše omluva.…
Variations of Dreams – Zdařilý premiérový večer