Tamara Rojo, první sólistka Královského baletu v Londýně opouští po dvanácti letech řady tohoto prestižního souboru a od září 2012 nastupuje na pozici umělecké ředitelky Anglického národního baletu. Převezme tak tento soubor poté, co jeho stávající šéf Wayne Eagling oznámil v únoru svou rezignaci. John Talbot, předseda představenstva Anglického národního baletu k jejímu jmenování uvedl: "Těšíme se na další pokračování úspěšné cesty našeho souboru, jež pod uměleckým vedením Wayna Eaglinga před sedmi lety započala. Tamara může díky svému mezinárodnímu renomé a tvůrčí vizi navázat nové formy spolupráce jak se subjekty ve Velké Británii, tak po celém světě. Těší se také na to, že se bude podílet na uměleckém rozvoji mladých talentů v našem ansámblu, stejně jako na dalším profilování tanečníků, kteří již nyní dosahují té nejvyšší úrovně." Další plány souboru pro rok 2013 budou oznámeny později v průběhu letošního roku. Rojo projevuje svůj zájem o řízení a management v oblasti umění již dlouhodobě, namátkou jmenujme její účast na projektu DanceEast 2010, asistenci Karen Kain v Kanadském národním baletu či její členství v uměleckých radách organizací, jako jsou Arts Council East, Dance UK, ICA nebo Anglo-Spanish Society. Vedle své nové role umělecké ředitelky však bude se svým souborem vystupovat i na jevišti a pokusí se tak díky svému mezinárodnímu věhlasu dále rozšířit publikum Anglického národního baletu jak doma ve Velké Británii, tak i jinde ve světě. Tamara Rojo k tomu dodává: "Na čas strávený v řadách Anglického národního baletu vzpomínám velmi ráda a jsem pyšná, že se mohu vrátit právě k tomuto mezinárodně uznávanému souboru s jeho výjimečnými tanečníky a hlubokou tradicí ve zprostředkovávání baletního umění publiku. Obzvláště se pak těším na práci s mladými britskými choreografy, na posílení našeho kontaktu s diváky také v regionech a hledání nových uměleckých forem, které bychom mohli dále využít v naší práci." Přední sólistkou se Tamara Rojo stala právě v Anglickém národním baletu, kde její hvězdná taneční kariéra započala - The Times ji například po jejím výkonu v Louskáčkovi Dereka Deana nazvaly "Tanečním objevem roku". V roce 2000 pak nastoupila do angažmá v Královském baletu v Londýně, kde za dvanáct let mimojiné osvědčila i svou bezkonkurenční všestrannost, od jejího přesvědčivého ztvárnění klasických úloh v Labutím jezeře a Giselle, přes pozoruhodné interpretace "rodinného stříbra" Královského baletu - rolí Manon a Julie v baletech Kennetha MacMillana a Marguerite a Isadory Duncan Fredericka Ashtona až po současný evropský repertoár, jako je například Carmen Matse Eka. Jako první sólistka Královského baletu se divákům v Covent Garden naposledy představí v MacMillanově Princi ze země pagod, Bournonvillově La Sylphide a Birthday Offering Fredericka Ashtona. Zdroj: www.theartsdesk.com, www.roh.org.uk, www.dancing-times.co.uk
Novým uměleckým šéfem Anglického národního baletu byla jmenována Tamara Rojo
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 40 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 42 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 43 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 44 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 58 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 60 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?