Nurejevovo Labutí jezero s hvězdami Pařížské opery v kině
zprávy
Labutí jezero bylo jedním z prvních titulů, kterým vdechl svou duši Rudolf Nurejev z pozice šéfa Baletu Pařížské opery v roce 1984. Jedná se o legendární inscenaci, do které tehdy obsadil mladinkou neznámou Sylvie Guillem, která se díky ní ještě v prosinci téhož roku stala historicky nejmladší étoile a posléze jednou z velkých tanečnic 20. století. Nurejev inscenaci vtisknul svůj typický velkolepý styl s okázalou výpravou, krásnými kostýmy, technicky náročnými sólovými party a oproti původním inscenacím velmi rozvinutým mužským partům. Nurejev už při tvorbě inscenace věděl o své HIV pozitivitě. Snad proto dal tradičnímu příběhu temný psychologický podtext, kde za nenaplněnou láskou milenců stojí ani ne tak princovo selhání, jako podlý, temný čaroděj Rudovous.
Balet Pařížské opery bývá považován za světovou kolébku baletu, je nejstarším baletním souborem na světě, který odvíjí svou tradici od roku 1661. Balet Pařížské opery se dodnes nachází na špičce mezi světovými baletními soubory, navíc s osobitým stylem francouzské školy. Soubor nyní pod vedením umělecké ředitelky Brigitte Lefèvre těží maximum ze své bohaté tradice, a zároveň se snaží zůstat otevřený modernímu umění, které posunuje hranice žánru. Mezi tzv. étoile – hvězdy souboru patří známí tanečníci jako např. právě José Martinéz, Agnès Letestu, Isabelle Ciaravola, či Karl Paquette.
DALŠÍ PROGRAM BALETU PAŘÍŽSKÉ OPERY
======================
Děti ráje
Choreografie: José Martinez Hudba: Marc-Olivier Dupin
Sobota 9. července 2011 v 19:30 (živě)
Sezóna Baletu v kině 2011/12
KRÁLOVSKÝ BALET, LONDÝN
===================
LABUTÍ JEZERO
Choreografie: Fryderyk Ashton
Hudba: P.I.Čajkovskij
Úterý 27. července 2011 (záznam)
POHÁDKY BEATRIX POTTEROVÉ
Choreografie: Fryderyk Ashton
Hudba: John Lanchberry
Úterý 23. srpna 2011 (záznam)
3D GISELLE MARIINSKIJ BALET
=====================
GISELLE
Choreografie: Jean Coralli, Jules Perrot
Hudba: Adolf Adam
Říjen 2011
BOLŠOJ BALET
==========
ESMERALDA
Slavnostní znovuotevření Velkého divadla
Choreografie: J. Burlaka, V. Medveděv podle M. Petipy
Hudba: C. Pugni
9. října 2011 V 16:45 (živě)
SPÍCÍ KRASAVICE
Choreografie: J. Grigorovič podle M. Petipy
Hudba: P. I. Čajkovskij
20. listopadu 2011 V 16:45 (živě)
LOUSKÁČEK
Choreografie: J. Grigorovič podle M. Petipy
Hudba: P. I. Čajkovskij
18. prosince 2011 V 16:45 (záznam)
KORZÁR
Choreografie: J. Burlaka, A. Ratmanskij podle M. Petipy
Hudba: A. Adam
11. března 2012 V 16:45 (živě)
SVĚTLÝ PRAMEN
Choreografie: A. Ratmanskij
Hudba: D. Šostakovič
29. dubna 2012 V 16:45 (živě)
RAYMONDA
Choreografie: J. Grigorovič podle M. Petipy
Hudba: A. Glazunov
24. června 2012 V 16:45 (živě)
Zdroj: Aerofilms
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 40 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 42 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 43 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 44 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 58 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 60 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?