POCKETART je kolektiv choreografek a performerek v oblasti současného tance a fyzického divadla. Kolektiv vyvinul v průběhu posledních čtyř let 9 inscenací, které byly prezentovány v Praze v divadle PONEC, Venuše ve Švehlovce, Studiu ALTA a divadle Archa, v zahraničí v Keni, Litvě, Rakousku, Slovensku, Slovinsku, v rámci festivalů New Baltic Dance, Kenya International Theater Festival, OPUS 2017, NU dance fest, Malá Inventura, Nová Evropa – Cena Jarmily Jeřábkové 2017, TANEC PRAHA 2019, TANEC PRAHA 2020, 2021, Česká taneční platforma 2020 a 2021, BAZAAR festival, MOVE fest, Divadelní Flora a další. Aktuálně má POCKETART na repertoáru inscenace Jáma lvová, Treatment of Remembering, Na váhu!, K Madoně se rzí, Jáma lvová unlimited a taneční film Folds of Touch. Inscenace Jáma lvová je součástí prestižního evropského výběru Aerowaves Twenty21, byla součástí programu České taneční platformy 2020 a byla vybrána do evropského projektu Shape It za účelem adaptace inscenace pro dětské publikum. Inscenace Treatment of Remembering obdržela od mezinárodní poroty Cenu České taneční platformy 2021 a na téže akci i Cenu diváků. Projekt Jáma lvová unlimited byl zařazen do úzkého výběru evropských tanečních festivalů Big Pulse Dance Alliance. Kolektiv získal v roce 2020 1. Cenu tanečních aktualit – Divoká karta za přínos taneční scéně.
Proč KORPORÁT?
POCKETART přizval do tvůrčího týmu nové inscenace s pracovním názvem KORPORÁT Jara Viňarského a Lucii Kašiarovou. Nový projekt se zabývá postavením člověka v systému korporátní práce. Ve skupině sedmi tanečníků pod režisérským vedením nás v tomto projektu zajímá pomocí tanečních a divadelních prostředků zkoumat, jaký typ mezilidských vztahů toto prostředí vytváří, jakému chování musí lidé v těchto kolektivech čelit a co je vlastní podstatou tohoto typu pracovního uspořádání. I přesto, že je toto téma v kontextu naší momentální společenské situace závažné, chtěli bychom k němu přistoupit s lehkostí a humorem. I proto se chceme zaměřit především na často absurdní podobu, jakou může korporátní práce mít, a to jak na úrovni pracovních činností, tak mezilidských vztahů. Jako příklad můžeme uvést příběhy z našeho blízkého okolí např. kurzy ničení produktů v Amazonu za účelem finančních náhrad od pojišťoven, vynucená zábava při teambuildingových akcích, předstíraná produktivita a produktivita za každou cenu na úkor životního prostředí atd. Podobné fenomény umělci mohou zaznamenat v prostředí kultury (např. kauza Nemusíš to vydržet, tlak na produktivitu uměleckých skupin). V rámci procesu tvorby představení, chceme navázat blízký kontakt s konkrétními lidmi pracujícími v korporátních firmách, a následně tak výsledným kusem vytvořit prostor pro zaznění hlasu těchto lidí, kteří se ve své práci musí často vyrovnávat s absurdními požadavky. V době, kdy je mnoho lidí nuceno opustit svá povolání v důsledku pandemické situace a korporátní megafirmy jsou zárukou finanční stability, nám přijde podstatné zabývat se otázkami ke kvalitě a specifickým rysům tohoto pracovního prostředí.
Tvůrčí tým
Autoři a tvůrci: Johana Pocková, Sabina Bočková ve spolupráci s Jarem Viňarským, Lucií Kašiarovou … a vámi? ☺
Hudba: Lukáš Palán
Producent: POCKetART z.s
Koproducent: Tanec Praha z.ú. / PONEC – divadlo pro tanec
Podpora: Studio ALTA, Česká taneční platforma 2021
Koho hledáme?
Profesionály z tanečního a fyzického divadla, kteří by se s námi rádi zapojili do tvůrčího kolektivního procesu a mají čas v konkrétních termínech příprav projektu.
Termíny
První setkání – konkurz
3. 12. 2021 od 11:00 – 16:00 ve Studiu ALTA
(Západní křídlo Invalidovny, Sokolovská 136/24, Karlín, 186 00)
Půjde o první tvůrčí setkání, při kterém se seznámíme blíže s tématem a mezi sebou. Jaro a Lucia nás provedou prvními nápady, myšlenkami, představami a budeme se i hýbat. Společně tak můžeme zažít první krok kreativního procesu, na základě kterého vybereme kompletní tým performerů pro novou inscenaci. Předem děkujeme účastníkům za dodržení aktuálních hygienických opatření.
Tvůrčí proces v roce 2022
17. – 23. 01.
04. – 17. 04.
16. – 20. 05.
06. – 17. 07.
03. – 10. 11.
05. – 08. 12.
09. + 10. 12. PREMIÉRA | PONEC – divadlo pro tanec
Rezidence projektu proběhnou v: rezi.dance Komařice, Švestkový Dvůr Malovice, PONEC - divadlo pro tanec a dalších pražských tanečních sálech.
Finanční ocenění
Plánovaný honorář pro performera za nazkoušení projektu: 35 000 – 40 000 Kč + za každé představení 3 000 Kč. První setkání (konkurz) není honorováno.
Máte zájem? Chcete se zapojit?
Napište na: pocketart50@gmail.com
Předmět emailu: open call – pocketart
Zdroj: POCKETART
Open call pro profesionální tanečníky
POCKETART ve spolupráci s Jarem Viňarským, Lucií Kašiarovou a za podpory Tanec Praha z.ú. / PONEC - divadlo pro tanec vyhlašují open call pro profesionály pro svůj nový inscenační projekt s pracovním názvem KORPORÁT.
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Laureáti Cen Thálie 2024
zprávy -
V Mystical Self se choreograf spolu s tanečníky dotýkají šílenství
recenze -
Slunečník, Měsíčník a Větrník. Národní divadlo zve na premiéru pohádky
zprávy -
V Tepech čar tanečníci propojují pohyb s tahy tuší. Ty se rýsují naživo na průsvitném plátně
recenze -
Slunečník, Měsíčník a Větrník s humorem a bláznivou nadsázkou
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 20 dny
Jana Bohutínská
Děkuji za moc pěkný text a rekapitulaci. Považuji za štěstí, že jsem mohla Děrevo a TNF v Praze zažít. Byla jsem…Odešla statečná Sibiřanka, Irina Andreeva
před 20 dny
Adéla
Byla jsem na přestavění R.I.E. a byla jsem naprosto nadšená, proto jsem i nadšení očekávala od Hey, Earth! Omlouvám se…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 22 dny
Divak hey earth
Naprosto nerozumim co je tohleto ale nejenom ze je to ztrata casu ale jeste vas to stoji penize prosim nechodte na to…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 22 dny
Maximalismus
Taneční obor střední odborné školy ad hoc Pražská taneční konzervatoř může slavit pouze desetileté výročí…Vedoucí Pražské taneční konzervatoře Bayerová o otevřenosti a tvorbě bezpečného prostředí: „Děti musí do školy chodit rády“
před 49 dny
mar
Až meditativní zážitek s minimalistickým výtvarným pojetím hry světla a stínu. Úžasné akrobatické výkony - první…Thin Skin – Křehkost kovových prutů
před 56 dny
Jan Klen
Ano, změna je dobrá, když se ví proč, co se očekává a co je možné a co je nadále jen ve vizích přacích. Asi je dobré to…Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
Eliška Brtnická
Děkujeme, to nás moc těší!Thin Skin – Křehkost kovových prutů