Parížsky Festival d’Automne počas 40 rokov svojej existencie aplikoval pre organizáciu princíp priamej úmernosti: čím väčšie mesto, tým väčší festival. Program, ktorý by sa dal zvládnuť za týždeň či 10 dní, sa počtom repríz prispôsobuje potrebám a hlavne počtu divákov, ktorí čakajú na lístky v dlhých radách často už niekoľko hodín pred predstavením. A preto niet divu, že trvá tak dlho až opadne zo stromu i posledné lístie. V priebehu troch jesenných mesiacov oficiálne zabalených do dátumu od 15. septembra do konca decembra, ponúka festival široké spektrum umeleckých foriem v piatich sekciách – divadlo, tanec, hudba, vizuálne umenia a tiež film. Asi 60 rôznych diel (niektoré sa hrajú v premiére) sa odohrá približne v 350 predstaveniach pred zrakmi 100.000 divákov. Tvorcovia pochádzajú takmer zo všetkých kontinentov (Orlin, Thing, García, Maxwell, Cage, Kameric, Cohen...), bohaté zastúpenie má domáca francúzska produkcia (Charmatz, Monnier, Bengolea, Bel,...). Umeleckým garantom je dámske duo Marie Collin a Joséphine Markovits, ktoré o dramaturgickom výbere pre tento jubilejný ročník festivalu hovoria ako o „enigmatickej alchýmii predstavení, ktoré spoločne vyslovujú: Jeseň.“ Je to kolos živého umenia, ktorý si nekladie ambíciu vtesnať sa pod strechu jedinej dramaturgickej idey. Naopak, všeobjímajúce súčasné umenie rozlieva koncept do šírky, čo pojme celé mesto a priestor celého ročného obdobia.
Preformuje sa vo viacerých centrách moderného umenia v Centre Pompidou, v Théâtre de la Ville, Théâtre de la Bastille, Théârte de la cité internationale, v La Ménagerie de Verre, Musée du Louvre, v Musée d’Orsay... Výber tanečných predstavení priblížime niekoľkými príspevkami z podzimného festivalu. -as-
Parížska jeseň – Festival d’Automne
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
La Sylphide rozpačitá i roztomilá
kritiky -
Balanchine na čtvrtou v Brně
recenze -
Komunikace – staronová potřeba oboru?
úhel pohledu -
Jana Burkiewiczová k Bread&Dance: „Stojí za tím potřeba sdílet. V tvůrčím procesu jsme totiž neskutečně osamělí.“
rozhovory -
S Miladou Borovičkovou o festivalu TANEC VALMEZ: „Jsme pyšní na uvádění zahraničních premiérových choreografií v Česku.“
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 9 dny
Ninka
Tak to mně se La Syphide moc líbila, nechápu kritiku....La Sylphide rozpačitá i roztomilá
před 12 dny
Andrea
Shodou náhod jsem byla na obou premiérách a mám naprosto odlišný názor než autor této “kritiky”. Měla jsem doprovod z…La Sylphide rozpačitá i roztomilá
před 19 dny
Taťána
Pro mě velké zklamání! Místo humoru - fekální humor, místo nosné myšlenky - výkřiky, předtočené video. Celá hra byla…Démon z Malty
před 20 dny
Filip Martinský
Výborné napsaná kritika už po nekolikáte. Konštruktívne kritické a odborné s historickými prameny.La Sylphide rozpačitá i roztomilá
před 23 dny
ZR
Vážený pane Slavický,moc děkuji za cenné doplnění! Přiznám se, že o uvedení Balanchinových titulů v 90. letech v…
Balanchine na čtvrtou v Brně
Anonym
A Vy jste měl to štěstí obě premiéry také shlédnout?La Sylphide rozpačitá i roztomilá