Podivín - J&D v JD: Janáček a Dvořák v Jihočeském divadle
zprávy
V průběhu večera, jenž se skládá ze tří choreografií – Rekviem za mládí, Běh věků a Podivíni, se objeví tři kompletně odlišné druhy obrazového a dramatického ztvárnění, které mohou být chápány jako taneční poezie. „První choreografií programu je Rekviem za mládí (Requiem for Youth) o proměnách ubíhajícího času a vytrácejícího se mládí,“ vysvětluje Attila Egerházi, „Druhá choreografie je o víru změn, o putování a poutnících. O tom, jak člověk prochází životem, nebo nechává život, aby jím procházel.“
Třetí choreografii pojmenoval Attila Egerházi Podivíni (Lunatics). „Měsíc má vliv na všechny živé tvory na Zemi, člověka nevyjímaje. Když vyjde a je v úplňku, vnímají mnozí z nás jeho sílu odlišnými způsoby a na různých úrovních. Přitom může propuknout opravdové šílenství pramenící z tajemného zdroje – duše. Balet Podivíni je rituálním tancem ovlivněným kouzlem měsíčního svitu. Všichni opravdoví umělci bývají „šílenci“, protože čerpají inspiraci ze síly Měsíce. Jsou proto schopni vyjádřit opravdovou nádheru, která prýští z hlubin duše prostřednictvím síly transu,“ dodává autor.
Již tradičním partnerem baletu Jihočeského divadla je Taneční centrum Praha – konzervatoř se svými mladými a talentovanými tanečníky. Soubor školy – Balet Praha Junior se bude na večeru podílet jednoaktovkou s názvem Běh věků. Tato choreografie byla původně vytvořena Attilou Egerházim pro Taneční centrum Praha jako absolventské představení 2014.
V choreografiích zazní skladby Leoše Janáčka z cyklu Po zarostlém chodníčku – Naše večery, Lístek odvanutý, Frýdecká Panna Maria, Dobrou noc!, Sýček neodletěl, Tema con variazioni (Zdenčiny variace I. - VII.), Nápěvky mluvy, Antonína Dvořáka – Koncert pro violoncello a orchestr h moll – Adagio ma non troppo, Alva Noty & Ruichiho Sakamoty – Trioon l, hudebního uskupení Zona Industriale – Inside, Interaccion – Arquetipos, Kronos Quartet – Totem Ancesor & Johanna Strausse II. valčík Vídeňská krev.
Více: www.jihoceskedivadlo.cz
Zdroj: JČD
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 34 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 36 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 37 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 38 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 52 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 54 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?