Podivín - J&D v JD: Janáček a Dvořák v Jihočeském divadle
zprávy
V průběhu večera, jenž se skládá ze tří choreografií – Rekviem za mládí, Běh věků a Podivíni, se objeví tři kompletně odlišné druhy obrazového a dramatického ztvárnění, které mohou být chápány jako taneční poezie. „První choreografií programu je Rekviem za mládí (Requiem for Youth) o proměnách ubíhajícího času a vytrácejícího se mládí,“ vysvětluje Attila Egerházi, „Druhá choreografie je o víru změn, o putování a poutnících. O tom, jak člověk prochází životem, nebo nechává život, aby jím procházel.“
Třetí choreografii pojmenoval Attila Egerházi Podivíni (Lunatics). „Měsíc má vliv na všechny živé tvory na Zemi, člověka nevyjímaje. Když vyjde a je v úplňku, vnímají mnozí z nás jeho sílu odlišnými způsoby a na různých úrovních. Přitom může propuknout opravdové šílenství pramenící z tajemného zdroje – duše. Balet Podivíni je rituálním tancem ovlivněným kouzlem měsíčního svitu. Všichni opravdoví umělci bývají „šílenci“, protože čerpají inspiraci ze síly Měsíce. Jsou proto schopni vyjádřit opravdovou nádheru, která prýští z hlubin duše prostřednictvím síly transu,“ dodává autor.
Již tradičním partnerem baletu Jihočeského divadla je Taneční centrum Praha – konzervatoř se svými mladými a talentovanými tanečníky. Soubor školy – Balet Praha Junior se bude na večeru podílet jednoaktovkou s názvem Běh věků. Tato choreografie byla původně vytvořena Attilou Egerházim pro Taneční centrum Praha jako absolventské představení 2014.
V choreografiích zazní skladby Leoše Janáčka z cyklu Po zarostlém chodníčku – Naše večery, Lístek odvanutý, Frýdecká Panna Maria, Dobrou noc!, Sýček neodletěl, Tema con variazioni (Zdenčiny variace I. - VII.), Nápěvky mluvy, Antonína Dvořáka – Koncert pro violoncello a orchestr h moll – Adagio ma non troppo, Alva Noty & Ruichiho Sakamoty – Trioon l, hudebního uskupení Zona Industriale – Inside, Interaccion – Arquetipos, Kronos Quartet – Totem Ancesor & Johanna Strausse II. valčík Vídeňská krev.
Více: www.jihoceskedivadlo.cz
Zdroj: JČD
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zdeněk Prokeš o tanci za katrem: Vězňů jsem se na nic neptal, pracovali jsme jako na sále
podcasty -
Jiří Kylián dnes obdržel Řád Bílého lva
zprávy -
Slunečník, Měsíčník a Větrník s humorem a bláznivou nadsázkou
recenze -
Tanec Valmez 2024 vzdělával i burcoval sociálními tématy
reportáže -
V Ostravě se současnému tanci daří. Radost z něj zažívají tanečníci i diváci
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 8 dny
Helena Kazárová
Detaily o sporu Nikolské s Remislavským lze najít v mé diplomové práci na AMU z roku 1983 "Balet Národního divadla v…Před 120 lety se narodila Jelizaveta Nikolská, femme fatale nejen československého tance
před 33 dny
Jana Bohutínská
Děkuji za moc pěkný text a rekapitulaci. Považuji za štěstí, že jsem mohla Děrevo a TNF v Praze zažít. Byla jsem…Odešla statečná Sibiřanka, Irina Andreeva
před 33 dny
Adéla
Byla jsem na přestavění R.I.E. a byla jsem naprosto nadšená, proto jsem i nadšení očekávala od Hey, Earth! Omlouvám se…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 35 dny
Divak hey earth
Naprosto nerozumim co je tohleto ale nejenom ze je to ztrata casu ale jeste vas to stoji penize prosim nechodte na to…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 35 dny
Maximalismus
Taneční obor střední odborné školy ad hoc Pražská taneční konzervatoř může slavit pouze desetileté výročí…Vedoucí Pražské taneční konzervatoře Bayerová o otevřenosti a tvorbě bezpečného prostředí: „Děti musí do školy chodit rády“
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?