Rozhovor s Bernice Coppieters, Étoile souboru Les Ballets de Monte-Carlo
Rozhovor s Bernice Coppieters, Étoile souboru Les Ballets de Monte-Carlo
Na scénu Národního divadla se vrací Prokofjevův balet Popelka, tentokrát v originální verzi Jean-Christopha Maillota, uměleckého ředitele souboru Les Ballets de Monte-Carlo. Premiéra se koná dnes. Inscenace se odklání od tradičního pojetí pohádkového baletu, ale nemá v úmyslu kouzlo příběhu negovat, jen jej přiblížit jinou optikou. „Inscenace pohádkového příběhu o Popelce je velmi pozoruhodná. Od prvního okamžiku si díky výrazné vizuální složce představení uvědomíme více či méně patrný rozdíl mezi „východním“ a „západním“ tvůrčím přístupem ke známým pohádkovým předlohám. Na východě Evropy převažuje sentimentální vztah k verzím, které nás v patřičné minulosti nejvýrazněji zasáhly, a proto si je s oblibou a téměř donekonečna „přehráváme“ jako „zlatý fond“. Oproti tomu přichází západ Evropy většinou se stále novými variantami známých baletů. Tento přístup svědčí nejen o tvůrčích invencích inscenátorů, ale dokládá také rozpoložení nás, diváků,“ vysvětluje dramaturg baletu ND Václav Janeček.Rozhovor s Bernice Coppieters, Étoile souboru Les Ballets de Monte-Carlo
Pokračovat ve čtení zdarma.