Povídky v Jihočeském divadle
zprávy
Večer otevře choreografie …a zmizeli norského tvůrce Ola Kristiana Tangena, který o svém díle říká: „Jednu věc máme všichni na světě společnou. Všichni jednou zažijeme nějakou formu odloučení. Můžeme být odloučeni od druhého člověka nebo se můžeme jednoduše odcizit sami sobě, a pak už najednou nepoznáváme ani sami sebe. Častokrát pociťujeme, že tvoříme skupinu nebo společnost. Ale jsme opravdu spolu, nebo jsme jen vedle sebe a vlastně sami? Vždy chceme předvídat, co je před námi, ale odloučení nás většinou zastihne nepřipravené. Jakým výzvám čelíme, když nastane nějaký druh odloučení? Odcizíme se sami sobě a necháme všechny ostatní, včetně sebe samých samotné? Oddělíme se od kolektivu?“
Jan Kodet ke své choreografii Řekni sýr dodává: „Fotoateliér je vybaven moderní citlivou zábleskovou osvětlovací technikou, tedy vším, co je třeba k zachycení vašich životních okamžiků. Stačí zapózovat.“
Poslední taneční kompozici večera s názvem Kresba v písku vytvořil šéf baletního souboru Jihočeského divadla Attila Egerházi. „Proces práce choreografa znamená převážně kresbu pohybů v prostoru prostřednictvím lidského těla. Pohyby, tak jak se objevují, s následujícím pohybem zase mizí. Z toho důvodu je taneční umění uměním okamžiku, uměním přítomnosti. Abychom mohli žít život jako ,umělci života‘, musíme být připraveni žít v přítomnosti. Přítomnost je pro nás jedinou realitou. Minulost již neexistuje stejně tak jako budoucnost. Hlavní roli v mém baletu hraje přechod momentu a přechod do různých fází života. Jak se z přítomnosti v momentě stává minulost a jak se náš život stává historií a odplyne pryč. Čas plyne a náš život a okamžiky z našeho života plynou s ním. Prožít život znamená v určitém smyslu kreslit obrazy do písku, které jsou pak pomalu, někdy rychle, smeteny vánkem času. Každý významný moment našeho života, vůně, barva, pocit, smích i slzy, dotek, tvář, tvar, zvuk, obraz, polibek, objetí, láska a celý život, to vše časem zmizí. Vše, co se zrodí a je stvořeno v hmotném světě, který je jevištěm dramatu našich životů, vše jednou zmizí a je jen otázkou času kdy…,“ vysvětlil Egerházi.
Zdroj: Jihočeské divadlo
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle opouštějí divadlo PONEC
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 42 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 44 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 45 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 46 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 60 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 62 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?