![Devoid, Michal Záhora](/fileadmin/foto_soucasny_tanec6/Devoid_Zahora.jpg)
Na začátku byli skuteční lidé - účastníci workshopu - jejich dopisy blízkým, a v dopisech to, co mají nejvíce na srdci, nebo to nejdůležitější, co jim nestihli říci. Jednotlivé hlasy pisatelů se propojují, prolínají, vrství. Tato polyfonie autentických zpovědí zpracovaných pomocí metody verbatim do jednolitého textu, vyzývá tanečníka k dialogu.
Marcela Benoniová pro Taneční aktuality napsala, že Záhora v Devoid: „Zdařile přetavuje emoce sálající z dopisů do pohybových tvarů. Tu je cítit zdráhání, tu zoufalost a beznaděj, tu prázdnota, která jedince poznamená na celý život. Síla stojí samozřejmě i na příbězích, které po sobě následují, ale i se různě překrývají a vrství. Smutné osudy a lidské chyby, které nelze napravit, jsou tematicky spjaty s rodinou a blízkými. Někdy je Záhora více rozpohybuje, někdy naopak znehybní s použitím nepatrných gest. Ta mají účinek díky osvětlení, které současně téměř zmizí a zatemní scénu.“
Zdroj: Tanec Praha, Taneční aktuality
Josef Bartoš
Dobrý den, paní Rehbergerová,jak už jsem vám odepisoval na e-mail – za chybu se omlouváme a v textu (po konzultaci s…
Čarovná Girlanda – Bonbónky pro milovníky historického tance