Pražská premiéra projektu Fénix Adély Laštovkové Stodolové
zprávy
Adéla Laštovková Stodolová, která stojí za projekty Muži, Ženy nebo Malá smrt, přichází s novým představením Fénix, do kterého obsadila Zuzanu Stavnou, Renátu Martinovou, Veroniku Kohútovou, Lindu Caridad Fernandez Saez, Jindřicha Panského a Jaroslava Ondruše.
Na otázku, zda Fénix navazuje na předchozí trilogii Malá smrt, Muži a Ženy autorka odpovídá: „Předchozí projekty vždy souvisely s tím, čím jsem v životě procházela. U autorských projektů se mi nestává, že by mě oslovovala témata, která se nedotýkají vztahů. Je to pro mě oblast, která je absolutně nevyčerpatelná. A to z jakéhokoli úhlu pohledu. Fénix tedy není výjimkou. Navazuje na Trilogii tím, že je znovu částečně autobiografický - hlavním tématem je vztah muže a ženy a novým pohledem na změny, které se jim udály, ale také jejich setkání se stářím a smrtí.“
Adéla Laštovková Stodolová absolvovala Konzervatoř Duncan Centre, poté studovala pod vedením profesora Ctibora Turby na Katedře nonverbálního a komediálního divadla HAMU. V současné době vyučuje na Katedře alternativního a loutkového divadla DAMU. Kromě interpretační činnosti se věnuje vlastním autorským projektům (Za tím - 2002, Všechna jediná - 2002-2003, It´s lovely -2004 , či Malá Smrt - 2008). Již za své absolventské představení Všechna jediná (2002) obdržela Cenu Divadelních novin v kategorii alternativní divadlo a získalo i několik ocenění na zahraničních festivalech. V současné době spolupracuje s režisérským tandemem SKUTR - pod hlavičkou STK Theatre Concept již vznikly inscenace Muži (nominování na inscenaci roku v anketě Divadelních novin) a Ženy. Mezi její nejnovější práce patří režie inscenací Poslední papež a Přirození pro A studio Rubín, NOs, který vznikl v rámci festivalu Divadelní léto pod plzeňským nebem či choreografie inscenace Mauglí pro Divadlo Kalich.
Recenze zde.
Videoukázka zde.
Předprodej goout.cz nebo ticketart.cz.
Zdroj: Turner PR
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 35 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 37 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 38 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 39 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 53 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 55 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?