Pražský komorní balet má nového baletního mistra a vyhlašuje konkurz na doplnění míst sólistů
zprávy
„V Pražském komorním baletu každodenně povedu tréninky, zkoušky, opakování repertoáru, budu zodpovědný za veškerou práci týkající se přípravy tanečníků na představení či premiéry,“ říká Igor Vejsada, baletní mistr, pedagog a emeritní šéf baletního souboru Národního divadla moravskoslezského. „Budu se podílet na nové dramaturgii a formovat uměleckou a technickou úroveň souboru. Na práci v tak významném tělese s více než padesátiletou historií se velmi těším.“ V souvislosti s nástupem Igora Vejsady na uvedenou pozici ukončila svou činnost stávající Dramaturgická rada Pražského komorního baletu.
Ve středu 6. dubna se ve Studiu Contemporary v Národním domě na Vinohradech (nám. Míru 9, Praha 2, 1. patro) od 9.30 hodin uskuteční konkurz na doplnění míst sólistů Pražského komorního baletu. „Rozhodli jsme se rozšířit řady sólistů Pražského komorního baletu a hledáme umělce, kteří mají velký vztah k současné tvorbě, chtějí být tvůrčí a kreativní a mají zájem spolupracovat s různými choreografy v systému nezávislého uměleckého souboru, který je velmi rozdílný od toho divadelního,“ říká Igor Vejsada. Přihlásit do konkurzu se mohou profesionální tanečnice a tanečníci se vzděláním v moderním i klasickém tanci a vynikající technikou, kteří mají zájem vytvořit novou generaci osobností českého současného tance.
Soubor dále nabízí stálé a dočasné pracovní pozice, mimo jiné také pracovní pozice "apprentices". Nástup je možný ihned po konkurzu nebo od nové sezony 2016/2017.
Strukturovaný životopis s fotografií (portrétní a profesní) a video zasílejte nejpozději do 28. 3. 2016 na emailovou adresu info@balet-praha.cz.
Repertoár souboru:
Jiří Bubeníček: „nová premiéra“
Aleksandra Dziurosz: Come See Comme Ca
Žiga Jereb & Anna Štěrbová: This Is Not a Kiss!
Hana Litterová: Němý výkřik
Hana Polanská Turečková: Černé zrcadlo, „nová premiéra“
Mário Radačovský: Slovanský kvartet
Pavel Šmok: Z mého života, Musica Slovaca
Další informace jsou k dispozici na www.prazskykomornibalet.cz
Zdroj: Pražský komorní balet
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 33 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 35 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 36 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 37 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 51 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 53 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?