Pražský komorní balet uvede nový duet Metamorphic
zprávy
„Rodinovu tvorbu jsem donedávna nějak víc neznala a nezkoumala,“ říká Martina Hajdyla Lacová. „Díky kamarádovi dramaturgovi, jenž mi dal knihu Nahý jsem přišel na svět, která je Rodinovým životopisným románem, jsem začala sledovat jeho dílo - sochy, napětí i dynamiku, kterou zachytil... Je to absolutně geniální a pro tanec vynikající inspirační zdroj. Nešlo mi ale o žádný děj, Metamorphic je čistě tělesná taneční skica.“
Hudba pro představení pochází z dílny současného slovenského skladatele Jozefa Vlka. „S Jozefem se známe už nějakou dobu, pracovala jsem pro jeho skupinu Debris Company v Bratislavě,“ doplňuje Martina Hajdyla Lacová. „Pro Metamorphic jsme vybrali dvě skladby z jeho nového hudebního alba Recycled. Kostýmy pro mou choreografii navrhla Petra Lebdušková. I s ní byla velmi příjemná spolupráce.“ Choreograf Andrej Petrovič, dlouholetý člen proslulé Akram Khan Company, autorce pomohl v procesu tvorby, na kterém se zejména v jeho počátcích podílel. „Spoléhala jsem na Andrejovu energii, vášeň, kterou dává do každého tvůrčího procesu, a od počátku jsem cítila, že by bylo skvělé ho mít coby partnera. Hodně mi pomohl.“
Komponovaný večer Pražského komorního baletu představí kromě zmíněné premiéry i reprízu choreografie Teď na druhou Ondřeje Vinkláta. Hostem večera bude Balet Praha junior, soubor konzervatoře Taneční centrum Praha (TCP) s choreografiemi I-dentity, Opus 13 a 5 nebeských sól. Společný večer je prvním vyústěním nové spolupráce Pražského komorního baletu a TCP, která má za cíl zvyšovat kvalitu uměleckého vzdělávání a rozšiřovat praxi studentů v profesionálním souboru.
Zdroj: PKB
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Milan Sládek, průkopník slovenské pantomimy
zprávy -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Scales - Taneční performance, která zkoumá propojení člověka a technologií
zprávy -
Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 3 dny
Petr K.
To je dost trapný pokus otočit co jsem napsal přesně naruby. Realita je, že svět je přeplněn zajímavým obsahem a kdo se…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Roman Zotov-Mikshin
Jojo… znáte ten vtip?Starý včelař umírá a všichni blízcí jsou kolem něho a ptají se: ty jsi tak starý a moudrý, řekni…
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Petr K.
On tenhle pohled na kritiku občas bývá prezentován jako konec umělecké kritiky, protože krom jiného znamená, že recenze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Roman Zotov-Mikshin
Preference, vkus recenzenta tím pádem přináší obrovské omezení samotné kritice - dekódování umění probíhá jen skrze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Petr K.
Mně tahle debata přišla jako naprosto prototypická vzhledem k situaci na české současné scéně. Vzhledem k ohlasu, který…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Roman Zotov-Mikshin
Proč z kritiky nikdy nelze vypárat priority a preference kritika? Souhlasím, že by neměli v kritice prosakovat, ale…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr