Představení choreografky a tanečnice Dagmar Spain divadle Kolowrat
zprávy
„Jde o kompozice zosobňující spolupráci lidí při hledání odpovědí, dosti často bez kladení těch správných otázek. Naše hledání sounáležitosti, aniž bychom v prvé řadě náleželi svému pravému já, což nás dříve nebo později vždy opakovaně přivede na slepé místo,“ dodává autorka.
Párovou choreografii Dokola zatančí Jay DeYonker s Dagmar Spain na hudbu Jana Fishera, kterou vytvořila v roce 2013 jako část divadelní hry Dokola (Broad‘s way production), která je adaptací hry od rakouského dramatika Arthura Schnitzlera Le Ronde. Od té doby je tento výstup předváděn i samostatně a díky hlasovým nahrávkám v něm přibylo dalších deset postav. Další párové číslo Yushian, ztvárněné Dagmar Spain a Alessandrem La Roccou na hudbu Tomáše Macha.
Sólový tanec Dagmar Spain That which moves forward… spolu s videem Wayna Wonga vznikl v srpnu 2015 v Lake Studiu v Berlíně. Nejnovější video nahrávka Serafina byla natočená Enzem Andresem Jerezem Arayou a Paulem Schärfem a je doplněná textem Dagmar Spain.
Dagmar Spain (choreografka, tanečnice a herečka) se narodila v České republice, ale posléze s rodinou emigrovala. Své nejrannější studium tance započala ve Frankfurktu. V Německu spolupracovala s tanečními institucemi jako Bremer Tanztheater, kde začala intenzivně spolupracovat s herci. V roce 1990 odešla do New Yorku, kde dokončila svá studia na Tisch School of the Arts New York University. Tam také v roce 2000 založila svou vlastní uměleckou společnost Dance Imprints. Její práce byla prezentována v USA, Kanadě, Německu, Japonsku a České republice. Vrátila se do Čech a posledních 6 let pracovala jako aktivní tanečnice, choreografka a herečka - Amanda v Glass Menagerie od Tennessee Williamse, nebo Striga v Borgia (TV serial) nebo opilá tanečnice v Nosferatu v režii Petera Straughana. Svůj poslední projekt That which moves forward… vytvořila v sídle Lake Studios v Berlíně v létě 2015 a vystoupila s ním společně s klavíristou a hudebním skladatelem Fernandem Oterou v divadle Ponec a na turné po České republice a Bulharsku v říjnu 2015. Fakt, že se nyní natrvalo přestěhovala do Berlína, je pro ni inspirací k jejímu poslednímu videu Serafina, které je odrazem toho, jaké je pro ni žít v Německu po 25 letech.
Alessandro La Rocca po několika letech strávených studiem, vystupováním a výukou vážné hudby a jazzu (vystudoval MA v oboru klavír a komorní hudba a BA v oboru jazz) pocítil potřebu propojit a zkombinovat tyto styly spolu se starou lidovou hudbou různých zemí. Zajímal se o divadelní improvizaci a hudbu. Po setkání s Continuo Theatre v roce 2009 se stal jeho stálým členem. Pracuje zde jako herec, hudebník, učitel a hudební skladatel. Vystudoval operní zpěv na hudební akademii v Parmě a po svých profesních zkušenostech začal vyvíjet osobní přístup k práci s lidským hlasem ve spojení s rytmem, pohybem a hudebností. Je učitelem hlasové a rytmické výchovy a pořádá pravidelné workshop v Continuo Theatre. Od roku 2015 spolupracuje s akademickým divadlem Scuola Teatro Dimitri (Švýcarsko) a AU BB (Banská Bystrica) jako externí učitel. V současné době vyučuje na Divadelní fakultě AMU v Praze.
Jay DeYonker pochází z New Jersey. Absolvoval New York University’s Tisch School s titulem BFA v oboru herectví. V Praze žije již 5 let a v současné době je členem Prague Shakespeare Company.
Zdroj: 2media.cz
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 40 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 42 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 43 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 44 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 58 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 60 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?