Představení choreografky a tanečnice Dagmar Spain divadle Kolowrat
zprávy
„Jde o kompozice zosobňující spolupráci lidí při hledání odpovědí, dosti často bez kladení těch správných otázek. Naše hledání sounáležitosti, aniž bychom v prvé řadě náleželi svému pravému já, což nás dříve nebo později vždy opakovaně přivede na slepé místo,“ dodává autorka.
Párovou choreografii Dokola zatančí Jay DeYonker s Dagmar Spain na hudbu Jana Fishera, kterou vytvořila v roce 2013 jako část divadelní hry Dokola (Broad‘s way production), která je adaptací hry od rakouského dramatika Arthura Schnitzlera Le Ronde. Od té doby je tento výstup předváděn i samostatně a díky hlasovým nahrávkám v něm přibylo dalších deset postav. Další párové číslo Yushian, ztvárněné Dagmar Spain a Alessandrem La Roccou na hudbu Tomáše Macha.
Sólový tanec Dagmar Spain That which moves forward… spolu s videem Wayna Wonga vznikl v srpnu 2015 v Lake Studiu v Berlíně. Nejnovější video nahrávka Serafina byla natočená Enzem Andresem Jerezem Arayou a Paulem Schärfem a je doplněná textem Dagmar Spain.
Dagmar Spain (choreografka, tanečnice a herečka) se narodila v České republice, ale posléze s rodinou emigrovala. Své nejrannější studium tance započala ve Frankfurktu. V Německu spolupracovala s tanečními institucemi jako Bremer Tanztheater, kde začala intenzivně spolupracovat s herci. V roce 1990 odešla do New Yorku, kde dokončila svá studia na Tisch School of the Arts New York University. Tam také v roce 2000 založila svou vlastní uměleckou společnost Dance Imprints. Její práce byla prezentována v USA, Kanadě, Německu, Japonsku a České republice. Vrátila se do Čech a posledních 6 let pracovala jako aktivní tanečnice, choreografka a herečka - Amanda v Glass Menagerie od Tennessee Williamse, nebo Striga v Borgia (TV serial) nebo opilá tanečnice v Nosferatu v režii Petera Straughana. Svůj poslední projekt That which moves forward… vytvořila v sídle Lake Studios v Berlíně v létě 2015 a vystoupila s ním společně s klavíristou a hudebním skladatelem Fernandem Oterou v divadle Ponec a na turné po České republice a Bulharsku v říjnu 2015. Fakt, že se nyní natrvalo přestěhovala do Berlína, je pro ni inspirací k jejímu poslednímu videu Serafina, které je odrazem toho, jaké je pro ni žít v Německu po 25 letech.
Alessandro La Rocca po několika letech strávených studiem, vystupováním a výukou vážné hudby a jazzu (vystudoval MA v oboru klavír a komorní hudba a BA v oboru jazz) pocítil potřebu propojit a zkombinovat tyto styly spolu se starou lidovou hudbou různých zemí. Zajímal se o divadelní improvizaci a hudbu. Po setkání s Continuo Theatre v roce 2009 se stal jeho stálým členem. Pracuje zde jako herec, hudebník, učitel a hudební skladatel. Vystudoval operní zpěv na hudební akademii v Parmě a po svých profesních zkušenostech začal vyvíjet osobní přístup k práci s lidským hlasem ve spojení s rytmem, pohybem a hudebností. Je učitelem hlasové a rytmické výchovy a pořádá pravidelné workshop v Continuo Theatre. Od roku 2015 spolupracuje s akademickým divadlem Scuola Teatro Dimitri (Švýcarsko) a AU BB (Banská Bystrica) jako externí učitel. V současné době vyučuje na Divadelní fakultě AMU v Praze.
Jay DeYonker pochází z New Jersey. Absolvoval New York University’s Tisch School s titulem BFA v oboru herectví. V Praze žije již 5 let a v současné době je členem Prague Shakespeare Company.
Zdroj: 2media.cz
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Zahrada, velký stůl a zmrzlina aneb Jak to dělají v ALTĚ. Rozhovor s mládím, které převezme zodpovědnost
rozhovory -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Juniorský soubor NdB2 přináší svěží vítr. Umí jít do hloubky, ale ne vždy se to daří
recenze -
Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 7 dny
Václav Marcol
Známená to tedy, že pouze se znalosti klasického tance se absolvent uplatní špatně nebo dokonce vůbec? Učilo se dosud…Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
před 15 dny
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
před 15 dny
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
před 18 dny
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 18 dny
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 20 dny
Milan Podolec
Na "Louskáčkovi" jsem byl v Pardubicích dne 11. 11. 2024, děti po chvíli začaly odcházet a přiznám se, že i mně se…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
Kata Zagorski
Neprávem? Tak to som sa chvíľu snažila zistiť, či právem alebo neprávem, aj či bola právem alebo neprávem vrátená späť,…Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero